صفیر گیلان؛مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با درخواست مساعدت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج گیلان جهت افزایش تعداد پایگاههای واکسیناسیون با هدف کنترل انتشار کرونا درصدد رکورد در تلقیح واکسن کرونا در استان هستند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ بیش از ۱۷ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور و در گیلان – استانی که زودتر از سایر استان‌ها توانست بیماری کرونا را شناسایی و اقدامات مقابله‌ای با آن را به کار ببندند – می‌گذرد و همچنان این ویروس مهاجم و منحوس فعال‌تر از گذشته عمل کرده و به دنبال قربانی است.

در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی که بسیار حائز اهمیت و مثمر ثمر هستند، واکسیناسیون عمومی یکی از راهکارهایی است که تمامی کشورهای درگیر بیماری کرونا به آن روی آورده و خوشبختانه در ایران نیز سهمی قابل‌توجهی از سالمندان، افراد پرخطر و در معرض خطر، بیماران زمینه‌ای و همچنین بیماران صعب‌العلاج واکسینه شده‌اند.

در حال حاضر  طبق آخرین گزارش‌های موجود، بیش از ۲۰۰ تیم فعال واکسیناسیون در مراکز تجمیعی، ثابت و خودرویی در گیلان به‌صورت مستمر مشغول واکسیناسیون بوده و روزانه به‌طور متوسط ۱۷ هزار دوز واکسن را تزریق و تلقیح می‌کنند.

خوشبختانه با افزایش واردات واکسن و همچنین پا به عرصه گذاشتن واکسن‌های تولید داخل، حجم قابل‌توجهی از واکسن آماده تزریق هستند و آنچه امروز بیشتر احساس می‌شود، افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون و واکسیناتورها در مناطق مختلف استان  است.

در راستای مقابله با کرونا گرچه تمامی دستگاه‌ها و نهاد های حاکمیتی در کنار مدافعان سلامت و مردم قرارگرفته و در تلاش هستند تا شیوع ویروس کرونا را متوقف و یا کُند کنند اما دستگاه‌ها و نهادهایی همچون بسیج، سپاه، ناجا، ارتش و هلال‌احمر طی دوران کرونا مجاهدانه عمل کرده و موفقیت‌هایی نیز حاصل شده است.

یکی از مجموعه‌هایی که از ابتدای شیوع بیماری کرونا و در پیک‌های متعدد آن همراهی مجدانه و قابل‌تحسینی داشته، سپاه پاسداران و بسیج بوده که نمونه آن در هیچ جای دنیا، دیده نمی‌شود. سرو قامتان سپاه و اقشار مختلف شجره طیبه بسیج در طول بحران کرونا توانسته‌اند با گندزدایی و ضدعفونی معابر و تجمعات، توزیع اقلام بهداشتی و حفاظت فردی بین آحاد جامعه، بیماریابی، غربالگری و انتقال بیماران کرونا نقش قابل قبولی در مدیریت بیماری کرونا داشته باشند و اکنون نیز  سپاه مقدر مردمی و بسیج آمادگی خود را در مهیاکردن مراکز واکسیناسیون و کمک به کادر سلامت اعلام کرده است.

صبح امروز نشستی با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاونین دانشگاه با سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، معاونین و فرماندهان سپاه‌های نواحی استان در دفتر فرماندهی سپاه قدس گیلان برگزار شد.

در نشستی که در دفتر فرماندهی سپاه قدس گیلان برگزار شد، مقررشده تا ظرف ۵۰ روز آینده واکسیناسیون گروه‌های تعیین‌شده از سوی وزارت بهداشت در استان با همکاری سپاه و بسیج در شهرستان‌ها به اتمام برسد.
علاوه بر مراکز و گروه‌های فعال واکسیناسیون کرونا در استان، با مشارکت سپاه و بسیج گیلان، به تدریج ۴۰ پایگاه واکسیناسیون جدید در استان راه‌اندازی خواهد شد تا همچون گذشته پاسداران انقلاب، نقش خود را در حفظ، پایداری و ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنند.
از دیگر اهداف مهم امروز مسئولان بسیجی و مدافعان سلامت گیلان عزم طرفین برای تسریع واکسیناسیون و رساندن سقف تزریق و تلقیح تا مرز  ۲۴۰۰۰ دوز در روز است که می‌تواند انقلابی در تاریخ واکسیناسیون استان ایجاد کند.

سردبیر/زلیخا صفری