صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان خبر داد؛

عضویت ۱۰۳ خانوار گیلانی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر+ جزئیات

  پرینت
عضویت ۱۰۳ خانوار گیلانی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر+ جزئیات
شناسه خبر : 66309 | تاریخ انتشار : 06 بهمن 1401 - 14:34 | 181 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان، از عضویت ۱۰۳ هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خبر داد و افزود: از این مجموع، ۵۰۰۰ خانوار تاکنون از مزایای صندوق برخوردار شدند.

وی از عضویت ۱۰۳ هزار خانوار در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خبر داد و افزود: از این مجموع، ۵۰۰۰ خانوار تاکنون از مزایای صندوق برخوردار شدند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، بیمه های اجتماعی را به دو دسته اجباری و اختیاری تقسیم کرد و یادآور شد: کارکنان نیروهای مسلح در صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و کارکنان دولت در مجموعه تامین اجتماعی بیمه اجباری دارند، اما بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در صندوق مذکور اختیاری بوده و دولت ۷۰ درصد حق بیمه سالانه را پرداخت می کند.

شعبانی، با اشاره به پرداخت حق بیمه سالانه براساس سطوح درآمدی، خاطرنشان کرد: متقاضی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای عضویت در این صندوق یکی از سطوح هشت گانه را براساس توان مالی خودش انتخاب می کند؛ در واقع ۱۵ درصد درآمد سالانه به عنوان حق بیمه محاسبه می شود.

وی حق بیمه سالانه را حداقل ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان دانست و اضافه کرد: افراد عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مشمول بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار و نقل و انتقل سابقه بیمه به سایر صندوق ها می شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان، با بیان اینکه افراد متقاضی عضویت باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن داشته باشند، عنوان کرد: افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و کشاورزان که فاقد سایر بیمه های اجتماعی هستند، می توانند به دفاتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در شهرها و بخش ها مراجعه کنند.

وی از امکان تقسیط شش ماهه و سه ماهه پرداخت حق بیمه خبر داد و تصریح کرد: تاکنون دو مرحله همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام دادیم و در سال ۹۹ تا ۷۰ درصد افزایش حقوق مستمری بگیران صورت گرفت و دی ماه امسال نیز تا ۴۰ افزایش شاهد افزایش حقوق اقشار مستمری بگیر بودیم.

شعبانی، حداقل حقوق مستمری بگیران را یک میلیون تومان و حداکثر دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان دانست و گفت: سایر بیمه های اجتماعی برای بازنشستگی به ۳۰ سال سابقه نیاز دارند، اما صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر جوان است و لذا اعضا می توانند با حداقل ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه و سن ۶۵ سال از حقوق و مزایای بازنشستگی برخوردار شوند؛ دولت نیز پنج سال به این سابقه اضافه خواهد کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان، از کار افتادگی دائمی را مشمول دریافت مستمری از این صندوق دانست و متذکر شد: افرادی که در اثر حادثه یا بیماری ۶۶ درصد سلامتی خود را از دست بدهند، با تایید کمیسیون پزشکی می توانند مستمری ماهانه دریافت کنند. افراد تحت تکفل سرپرست خانواری که در اثر حادثه یا بیماری فوت کرده نیز می توانند علاوه بر مستمری از بیمه نیز برخوردار شوند.

وی از پرداخت تسهیلات بدون سود و بدون کارمزد و بدون ضامن برای ۲۲ هزار خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای نخستین بار خبر داد و خاطرنشان کرد: سهم گیلان ۶۳۹ خانوار است که اسامی آنها به دفاتر کارگزاری صندوق اعلام شده است.

شعبانی با بیان اینکه طرح بیمه مادران دارای سه فرزند و معافیت آنان از پرداخت حق بیمه در حال تصویب است، اظهار کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و زنان و دختران سرپرست خانوار نیز می توانند پس از معرفی به صندوق، بدون پرداخت حق بیمه از مزایای فوت، بازنشستگی و از کار افتادگی بهره مند شوند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.