به گزارش صفیرگیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار جانشین و رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به تاریخ ۸ ساله کشور ایران اظهار کرد: هیچ دوره ای از تاریخ ایران به زیبایی و شکوفایی دوره انقلاب اسلامی نبود زیرا این انقلاب در راستای بعثت پیامبر(ص) است. […]

به گزارش صفیرگیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار جانشین و رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به تاریخ ۸ ساله کشور ایران اظهار کرد: هیچ دوره ای از تاریخ ایران به زیبایی و شکوفایی دوره انقلاب اسلامی نبود زیرا این انقلاب در راستای بعثت پیامبر(ص) است.

وی، انقلاب اسلامی را تغییر اساسی و بنیادین عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را نابود کرد زیرا بر مبنای دین خدا و عدل و قسط است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هیچ نسخه ای مانند جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود ندارد، تصریح کرد: قدرت های استکباری نمی خواهند تفکر انقلاب اسلامی در دنیا گسترش پیدا کند.

آیت الله فلاحتی به ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس نمایش قدرت بزرگ اسلام و قرآن بود ضمن اینکه وجود معنویت و ایمان رزمندگان و پیروی از رهبری الهی از ویژگی های دوران دفاع مقدس محسوب می شود.

وی در ادامه با تاکید بر احداث موزه دفاع مقدس در گیلان، بیان کرد: استان گیلان در احداث موزه دفاع مقدس عقب ماندگی دارد و این عقب ماندگی باید جبران شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، موزه دفاع مقدس را بزرگ ترین حلقه ارتباط میان مدافعان از ارزش های انقلاب اسلامی با نسل های آینده دانست و خاطرنشان کرد: مصاحبه با رزمندگان دوران دفاع مقدس را پیگیری کنید زیرا رزمندگان، مجاهدان زنده هستند.

آیت الله فلاحتی به سالروز شهادت چمران اشاره کرد و یادآور شد: آینده امیدوارکننده است زیرا مردانی خواهند آمد که از این قهرمانان الگو می گیرند مانند سپهبد سلیمانی که از شهید چمران الگو گرفت.

وی با بیان اینکه انتقال وحدت نیروهای مسلح در موزه دفاع مقدس مهم است، اظهار کرد: همدلی و هم آوایی نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه بسیار اثرگذار است و این وحدت را به نسل های بعدی انتقال دهید.

امام جمعه رشت، انتقال معنویات در جنگ تحمیلی را مهم ذکر کرد و افزود: مردم باید بدانند رزمندگان برای آب و خاک با دشمن نجنگیدند بلکه دفاع مقدس برای حفظ دین و دفاع از ارزش ها بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تسلیم در برابر رهبری الهی موجب حفظ و اتمام جنگ تحمیلی شد، بیان کرد: از جمله برنامه های دشمن، ایجاد فاصله بین مردم و رهبری است و این موضوع باید در موزه دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ایستادگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را سبب شکسته شدن شاخ قدرت های قداره کش استکباری  دانست و تصریح کرد: هر کدام از سرداران و امیران ما موشک الهی بر قلب دشمن هستند.

وی با قدردانی از تلاش های ۲۰ ماهه عباس بایرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، بیان کرد: قبول مسئولیت سنگین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های مقدس گیلان را به آقای مصطفی پور تبریک می گویم.

ایجاد موزه دفاع مقدس اولویت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس است

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در دیدار مذکور فرهنگ غنی جهاد و شهادت را تضمین کننده انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حفظ فرهنگ دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آینده، اوج قله کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

امیر محمد فهمیده قاسم زاده با اشاره به برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بیان کرد: ایجاد موزه دفاع مقدس و مراکز فرهنگی در استان ها اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

در دیدار مذکور از تلاش های سرهنگ عباس بایرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان قدردانی به عمل آمد و سرهنگ حسین مصطفی پور به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.