رشت-صفیر گیلان؛سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: این نهاد انقلابی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی برای ۱۴۸۳۹۲ واحد، سند مالکیت صادر نماید.

به گزارش پایگاه خبری  صفیر گیلان،محمد نوذری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان به همراه معاونین و کارشناسان با حضور در این نهاد انقلابی، با برزگر سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان دیدار و گفتگو کرد.

ابتدا سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون توانسته با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی برای ۱۴۸۳۹۲ واحد، سند مالکیت صادر نماید.

وی ادامه داد: : اقدامات جدی در خصوص صدور اسناد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر انجام شد، به طوری که تاکنون برای ۱۴۶۸ واحد مسکونی در این مناطق سند مالکیت صادر شده است.

برزگر با بیان اینکه، صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است، افزود: این نهاد انقلابی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستاها، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در زمینه تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی موفق عمل نموده است.

نوذری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ضمن اشاره به ارتباط این دو اداره کل در تشکیل پرونده و صدور اسناد مالکیت روستایی گفت: با توجه به آمار عملکرد نسبت به تعهدات سال جاری این انتظار را داریم که با ارسال پرونده از طرف بنیاد مسکن قبل از پایان سال جاری صدور سند از میزان تعهداتمان فراتر رود.

نوذری در ادامه این نشست گفت: مجموعه ثبت اسناد و املاک هیچ گاه بنیاد مسکن را از خود جدا نمی داند و آمار اسناد صادره طی سالیان اخیر نشان از جایگاه بنیاد مسکن و اعتماد دو طرفه دارد.

سپس معاونین و کارشناسان دو دستگاه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مصوب شد در کارگروه ویژه روند صدور اسناد مالکیت بررسی و تسریع شود.