صفیر گیلان؛سرهنگ خلبان رحمانی بخشدار مرکزی شهرستان رازجرگلان خراسان شمالی از آغاز عملیات ساخت بیمارستان صحرایی در این شهرستان مرزی خبر داد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ خلبان رحمانی از آغاز عملیات ساخت بیمارستان صحرایی درشهرستان مرزی رازجرگلان در خراسان شمالی خبر داد.

 سرهنگ رحمانی در گفتگو یی اظهار داشت: عملیات پی ریزی و محوطه سازی این بیمارستان با حضور نماینده ارتش آغاز شد و قرار بر این است که در مدت کوتاهی این بیمارستان مجهز و به بهره برداری برسد.

 مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه عملیات ساخت بیمارستان ۸۰ تختخوابی راز و جرگلان در مساحت ۲ هزار متری ساخته می شود گفت:پی ریزی و محوطه سازی  این بیمارستان در منطقه محروم خراسان شمالی آغاز شده و افتتاح آن طی ۲۰ روز آیندهانجام می شود.

وی یادآور شد: شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

 مدیر طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش افزود:بیمارستان رازجرگلان با بهترین امکانات ساخته می شود  زیرا تا امروز مردم منظقه بیمارستان نداشته و ۶۰ درصد بیماران  با اورژانس هوایی به بجنورد منتقل می شدند زیرا مسافت این منطقه تا رسیدن بی بیمارستان های یک و نیم کیلومتر است.

سرهنگ خلبان رحمانی از کار و تلاش بیش از ۱۰۰ نفر از مردم منطقه در ساخت بیمارستان رازجرگلان خراسان شمالی خبر داد و گفت:این تلاش و کار  در سه شیفت کاری برای ساخت بیمارستان رونق اشتغال مردم منطقه را نیز فراهم کرده است.

گفتنی است نیروی زمینی ارتش تا کنون ۱۱ بیمارستان صحرایی را به بهره برداری رسانده و این ۱۲ بیمارستان در کشور است که توسط ارتش به بهره برداری می رسد.

این شهرستان که در شمالی غرب استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری