به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، سیدمحمد احمدی در جلسه ستاد بحران شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی از عصر روز شنبه، ۷ بهمن ماه ما شاهد بارش برف در نقاط مختلف استان و به صورت ویژه در شهرستان رشت خواهیم بود. سرپرست […]

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان، سیدمحمد احمدی در جلسه ستاد بحران شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی از عصر روز شنبه، ۷ بهمن ماه ما شاهد بارش برف در نقاط مختلف استان و به صورت ویژه در شهرستان رشت خواهیم بود.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت تصریح کرد: برای اینکه برنامه ها در زمان وقوع بحران به نحو مطلوبی اجرا شوند شایسته است تمام مدیران دستگاه ها طبق دستورالعمل تعیین شده در ستاد مدیریت بحران عمل کنند.
احمدی با تاکید بر اعمال مدیریت بحران واحد گفت: باید تمام عملیات ها به صورت متمرکز انجام شود زیرا ممکن است با اختلال در یک مجموعه دستگاه های دیگر نیز با مشکلات زیادی مواجه می شوند.
احمدی با تاکید بر هم‌افزایی مدیران برای برقراری وضعیت عادی، گفت: تجربه ثابت کرده وقتی برف شروع به باریدن می‌کند، پس از مقطعی از وضعیت عادی خارج می‌شود، لذا یکی از مهم‌ترین کارها این است که از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با بحران بهره‌مند شویم.
وی به راه های اصلی شهر رشت اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش راه ها، اولویت اصلی بازگشایی با معابر اصلی است و راه های فرعی و روستایی در اولویت های بعدی برای انجام عملیات برف روبی قرار دارند.
همچنین اضافه کرد: تحت هیچ شرایطی نباید از برنامه از پیش تعیین شده فاصله بگیریم. در شهر رشت هم شهرداری مکلف است که ابتدا اقدام به بازگشایی راه‌های اصلی کند.
احمدی با تاکید بر اینکه دستگاه های ذیربط باید قبل از شروع عملیات تجهیزات خود را بررسی کنند: گاها شاهد هستیم که در مواقع بحرانی که باید عکس العمل ها سریع باشد تجهیزات و ماشین آلات دچار نقص فنی هستند که باید این نقیصه برطرف شود.
وی در ادامه گفت: حضور مدیران در مدارس تحت هر شرایطی ضروری است و آموزش و پرورش مدیران مدارس را نسبت به برفروبی مدارس در صورت لزوم، توجیه کند. همچنین باتوجه به پیش بینی یخبندان در روز دوشنبه هفته آینده آموزش و پرورش هماهنگی لازم را جهت تعطیلی مدارس با بخشداران داشته باشند.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد ظرفیت های بسیار بیشماری دارند و در شرایط مختلف توانمندی های بسیاری را از خود بروز داده اند که باید از این پتانسیل ارزشمند نهایت استفاده و بهره را برد.
احمدی با اشاره به بررسی وضعیت بیمارانی که شرایط خاص دارند، گفت: بیماران دیالیزی که باید در زمان خاص در مراکز درمانی حضور یابند، شناسایی شوند؛ همچنین بانوان باردار هم شناسایی شوند و نسبت به انتقال آنان به مراکز درمانی قبل از وقوع بحران، اقدام شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: از پلیس می‌خواهیم هشدارهای لازم را به خودروهایی که در مسیر خیابان‌های اصلی قرار می‌گیرند و عملیات برفروبی را مختل می‌کنند، اطلاع رسانی کنند تا هیچ ماشینی در خیابان‌های اصلی و حتی کوچه‌ها پارک نشود.
و در ادامه گفت” پلیس راه از ترددهای غیرضرور در محورهای ورودی استان وشهرستان جلوگیری کندتا اختلالی در عملیات برف روبی و امداد رسانی پیش نیاید.
وی اضافه کرد: نظارت بر نانوایی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود؛ سال گذشته هنگام بارش برف حتی مازاد نیاز مردم، نان تولید می‌شد که از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت بود و امسال هم اقادامات خوبی در راستای ذخیره سازی ارزاق و نانوایی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند. سوخت نانوایی‌ها باید دوگانه سوز باشد.
سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با تاکید بر حضور میدانی مدیران در منطقه و در دسترس بودن تلفن‌های همراه آنان، ادامه داد: ماشین آلاتی که در حالت آماده باش قرار دارند، قبل از بحران سرویس شوند تا در شرایط ضروری دچار نقص نشوند.
سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر جلوگیری از ترددهای غیرضرور در محورهای ورودی استان وشهرستان توسط پلیس راه، تصریح کرد: تردد خودروها در سطح شهر باعث مختل شدن عملیات برفروبی می‌شود که پلیس باید از ترددهای غیرضرور جلوگیری کند، این خود باعث اخلال در اجرای صحیح عملیات برفروبی می‌شود.
وی ضمن تشکر و قدردانی از اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی به موقع، تصریح کرد: نیروهای نظامی و انتظامی هم مانند سنوات گذشته در کنار ما خواهند بود و در امر عملیات خدمات رسانی کمک حال خواهند بود که جای تقدیر و تشکر دارد.