به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده در نشست با اصحاب رسانه به نقش مهم رسانه‌ها در تبیین و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند بیشترین و بهترین تاثیر را در جنبه‌های گوناگون وقف ایفا کنند. وی بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه بهترین […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده در نشست با اصحاب رسانه به نقش مهم رسانه‌ها در تبیین و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند بیشترین و بهترین تاثیر را در جنبه‌های گوناگون وقف ایفا کنند.

وی بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه بهترین ابزار برای تبیین و تبلیغ فرهنگ وقف و نهادینه کردن سنت های حسنه در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد:رسانه ها می‌توانند با اعتمادسازی و بیان دستاوردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وقف در جامعه به ترویج این فرهنگ دینی کمک موثری کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده، گفت: ۱۰ مورد مربوط به هفته وقف امسال بوده است.

حجت الاسلام علیزاده عمل به نیات امینانه واقفان را از وظایف ذاتی اوقاف عنوان و خاطرنشان کرد:جامعه می تواند با تحقق شعار همه واقف باشیم، از بعضی مشکلات عبور کند.

وی به وجود ۹۴۲ بقعه متبرکه و ۵ هزار موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: برای حدود ۸۰۰ رقبه سند مالکیت اخذ شده است.

مدیرکل اداره اوقاف گیلان از احیای ۳۰ هکتار از اراضی موقوفات به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این اراضی در شهرستان‌های بندرانزلی، تالش و لاهیجان واقع هستند.

وی اضافه کرد: ۲۵۵ پروژه در سطح بقاع متبرکه در دست اقدام است که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۵ درصد است.

حجت الاسلام علیزاده  اجرای امینانه نیات واقفان را از رسالت‌های اصلی سازمان اوقاف دانست و گفت: جامعه می تواند با تحقق شعار همه واقف باشیم، از بعضی مشکلات عبور کند.

وی با بیان اینکه ۷۵ دادخواست جدید در محاکم قضایی گیلان مطرح شده است،گفت: برای ۴۹ پرونده تعیین تکلیف شده که ۳۷ مورد از این احکام به نفع موقوفات و بقاع متبرکه بوده که از این تعداد، برای ۲۲ مورد حکم به ارزش ریالی ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرکل اداره اوقاف گیلان اظهار کرد:در سال جاری ۸۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های مختلف؛ از جمله طرح تندرستی، مهر تحصیلی و دست های مهربانی بر اساس نیات واقفان هزینه شده است./ایسنا