غواص شهید: یوسف قربانی چند دقیقه قبل از عملیات، یکی از خبرنگارها ازش پرسیده بود: آقا یوسف! غواص یعنی چی؟ و یوسف گفته بود: غواص یعنی مرغابی امام زمان عجل الله.

گروه اجتماعی پایگاه خبری صفیر گیلان؛هرجمعه باشما با شهدائیم، را ترتیب داده و می‌خواهد هر جمعه کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز کند  و فرقی هم ندارد که نام و محل زندگی شهدا از کجای ایران باشند و با نامی و یادی از این ستاره‌ها شب کنیم ؛باشد که ادای دینی بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و …ان شاءلله.

 

غواص شهید: یوسف قربانی – معاون گروهان خط شکن
نام پدر: صمد
تاریخ تولد: ۱۳۴۵
تاریخ شهادت: ۱۹/۱۰/۱۳۶۵ شب جمعه
محل تولد: زنجان
نام عملیات: کربلای ۵
منطقه عملیاتی: شلمچه – پاسگاه کوت سواری
محل دفن: زنجان گلزار پایین

چند روز پیش سالروز شهادت شهید “یوسف قربانی” است که در خردسالی پدر و مادرش که از قشر مستضعف جامعه بودند را از دست میده و در اوایل نوجوانی تنها برادرش را… در دوران دفاع مقدس عضو اطلاعات عملیات گردان ولیعصر زنجان و غواص بوده و نقش موثری در عملیات های والفجر ۸ و کربلای ۵ ایفا می کنه، و سرانجام در ۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت می رسه.

چند دقیقه قبل از عملیات، یکی از خبرنگارها ازش پرسیده بود: آقا یوسف! غواص یعنی چی؟ و یوسف گفته بود: غواص یعنی مرغابی امام زمان عجل الله.
پی نوشت: همرزم یوسف: “هر روز می دیدم یوسف گوشه ای نشسته و نامه می نویسد. با خودم می گفتم یوسف که کسی را ندارد! برای چه کسی نامه می نویسد؟ آن هم هر روز! یک روز گفتم: یوسف نامه ات را پست نمی کنی؟ دست مرا گرفت و قدم زنان کنار ساحل اروند برد. نامه را از جیبش در آورد، ریز ریز کرد و توی آب ریخت. چشمانش پر از اشک شد و آرام گفت: من برای آب نامه می نویسم، کسی را ندارم که…
مطالب و تصاویر وخاطرات شهدای خود را به ما بسپارید
۰۹۳۶۷۲۰۸۳۸۲—۰۹۱۱۴۳۲۶۳۰۵
با صفیر گیلان همراه شوید
safiregilan@