صفیر گیلان/مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در راستای افزایش ضریب اطمینان شبکه و آمادگی جهت تغذیه پست های جدید الاحداث، فاز اول و دوم پروژه توسعه پست ۲۳۰.۶۳.۲۰ کیلوولت سیاهکلده شهرستان لنگرود شامل افزایش ظرفیت و طرح توسعه با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ صبح روز سه شنبه نوزدهم دی ماه سال جاری تعدادی از خبرنگاران استان بمنظور تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و امیدآفرینی در جامعه از پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت سیاهکلده شهرستان لنگرود بازدید کردند و در جریان این بازدید از نزدیک با تلاش های شرکت برق منطقه ای استان در راستای تولید و پایداری جریان برق آشنا شدند.

محمد افتخاری مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان در حاشیه بازدید خبرنگاران از پست ۲۳۰/۶۳ کیلو ولت سیاهکلده شهرستان لنگرود اظهار کرد: در راستای افزایش ضریب اطمینان شبکه و آمادگی جهت تغذیه پست های جدید الاحداث، فاز اول و دوم پروژه توسعه پست ۲۳۰.۶۳.۲۰ کیلوولت سیاهکلده شهرستان لنگرود شامل افزایش ظرفیت و طرح توسعه با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا می باشد.

وی افزود: با توجه به توسعه شبکه برق فوق توزیع در استان و تامین نیاز منطقه و همچنین با در نظر داشتن این مهم که تامین بخش زیادی از برق مورد نیاز شرق گیلان توسط این پست صورت میگیرد عملیات اجرایی پروژه توسعه پست ۲۳۰.۶۳.۲۰ کیلوولت سیاهکلده در حال انجام است.

مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه توسعه ۲۳۰.۶۳.۲۰ کیلوولت سیاهکلده در دو فاز توسعه فیدرهای این پست در حال اجرا است ، خاطرنشان کرد:فاز اول این پروژه ، تأمین تجهیزات، نصب، تست و راه اندازی دو فیدر اول و دوم پست۲۳۰.۶۳.۲۰ کیلوولت سیاهکلده  است که پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی و فاز دوم این پروژه با دو فیدر سوم و چهارم پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصدی داشته است.

افتخاری با اشاره به اینکه عمر ترانسفورماتورها بین ۳۰ الی ۵۰ سال است، یادآور شد:بمنظور حفظ و نگهداری این ترانسفورماتورها میبایست هر شش ماه یکبار پایش و اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه پایش، اصلاح و افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها باید قبل از زمان اوج مصرف صورت گیرد، تصریح کرد:تقویت ترانسفورماتور پست سیاهکلده لنگرود از ۲۵۰ مگاوات به ۳۲۰ مگاوات از راهکارهای افزایش ظرفیت این پست است و هم اکنون ترانسفورماتورهای پست سیاهکلده شهرستان لنگرود افزایش ظرفیت ۲۸ درصد دارد.

افتخاری ارزش ریالی این پست را بالغ بر هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:در حال حاضر برای احداث چنین مجموعه ای اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است.

مدیر مجری طرح پست‌های معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان از اجرای همزمان ۱۵ پروژه افزایش ظرفیت و توسعه‌ای در حوزه تولید برق استان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه‌ها با اعتبار ۱,۳۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی ۵ ساله اجرا می‌شوند.

لازم به ذکر است ؛ در راستای توسعه پست و جهت برق رسانی به پست‌های ۶۳ کیلوولت جدیدالاحداث، ۴ فیدر ۶۳ کیلوولت AIS از نوع کنترل متداول احداث خواهد شد