مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های این سازمان اضافه کرد: نسبت تعداد بیمه شده و مستمری بگیر فاصله زیادی وجود دارد و همین مسئله به یک چالش در آمده است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت؛ کیوان مرتضوی ظهر شنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: تنوع خدمات رسانی در تأمین اجتماعی کاملاً مشهود است و یکی از بزرگترین سازمان‌های کشور است.

وی با اشاره به تنوع خدمات و مخاطب در تأمین اجتماعی، افزود: بیمه، درمان و فعالیت اقتصادی سه بخش مهم تأمین اجتماعی در عرصه‌های مختلف است.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به نقش این سازمان در لایه‌های مختلف زندگی مردم اضافه کرد: تأمین اجتماعی در ریز و درشت زندگی مردم اثرگذار است.

مرتضوی با بیان اینکه برخی مسئولان و مردم اطلاع کافی از خدمات تأمین اجتماعی ندارند، گفت: ناآگاهی و عدم شناخت درست از وظایف و رسالت‌های تأمین اجتماعی یک چالش است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و شفافیت سازی در حوزه تأمین اجتماعی یک مطالبه جدی است، افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران مأموریت‌های تأمین اجتماعی را تشریح کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های این سازمان اضافه کرد: نسبت تعداد بیمه شده و مستمری بگیر فاصله زیادی وجود دارد و همین مسئله به یک چالش در آمده است.

مرتضوی با تاکید بر لزوم احصا و شناسایی تخلفات بیمه‌ای در حوزه کارگری و کارفرمایی بیان کرد: بیش از ۷۰۰ کارگر بیمه نشده در کارگاه‌های تولیدی در گیلان شناسایی شده است.

وی با اشاره به طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای، افزود: تاکنون برای بخشودگی جرایم بیمه‌ای ۱۳۱۲ مورد درخواست صورت گرفته که ۸۵۰ مورد تعیین تکلیف شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان از اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگی برای ۴۰ هزار نفر خبر داد و اضافه کرد: از این میزان در مرحله نخست پرداخت تسهیلات ۱۳۰۰ نفر سهم گیلان بوده که این رسم افزایش پیدا می‌کند.

 در این جلسه زندی فر مدیر امور روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان هم ضمن تبریک روز خبرنگار از همکاری رسانه ها در انتشار اخبار و اطلاعات این سازمان تقدیر و تشکر نمود و امیدوار شد تا رسانه با تعامل بیشتر  همچنان همراه این مجموعه باشد.
  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری