صفیر گیلان،رئیس شورای اسلامی شهر رشت گت:در برخی از بخشهای شهرداری شاهد فربه شدن هستیم و نیرو تحرک لازم را ندارد و نواحی شهرداری رشت باید بیشتر تقویت شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در مراسم معارفه سرپرست شهرداری رشت در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی شهرداری، اظهار کرد: در مراسم امروز قرار است فردی را که ماهها برای شهرداری زحمت کشید، تودیع و فردی را که سالهاست در بخشهای مختلف شهرداری رشت مشغول به فعالیت است، معارفه کنیم.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهرداری به عنوان یک دولت محلی در بسیاری از شهرهای دنیا مشغول فعالیت است، افزود: در بسیاری از کشورها شورا و شهرداری بیشترین اختیارات را در حوزه مدیریت شهری دارند اما متاسفانه در کشور ما مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد و ما در تلاشیم تا به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی این جایگاه به خوبی تعریف شود.

 وی با بیان اینکه باید تلاشمان را جهت رفع کمبودها مضاعف کنیم، تصریح کرد: شهردار باید تهدیدها و فرصت ها را شناسایی کنند و به بهترین نحو مشکلات را مدیریت و برطرف کند.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه بهانه ای برای خدمت نکردن وجود ندارد، گفت: مردم در انتخابات برگزار شده افرادی را به عنوان نیروهای انقلابی و ارزشی انتخاب کردند و حالا نیز انتظار دارند به طور جهادی کار و خدمت انجام شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه علیرغم تمامی مباحث، شهردار رشت در جلسه روز گذشته نیز اعلام کرد که هیچ مشکلی با اعضای شورا نداشته است، بیان کرد: برای تصدی جایگاه سرپرستی شهرداری رشت، چند گزینه دیگر نیز مطرح بودند که هر کدام نیز دارای شایستگی هایی هستند و نگاهمان به دوران سرپرستی نگاه دوران گذار نیست.

 کارگرنیا با تاکید بر اینکه نباید در روند خدمت رسانی خللی ایجاد شود، افزود: مردم هنوز اعتمادشان به شورا و شهرداری جلب نشده است و نباید به نوعی اقدام شود که شهروندان به این باور برسند که با استعفای شهردار و شروع دوران سرپرستی، کارها به تعویق افتاده است.

 وی با اشاره به اینکه تکریم شهروندان باید همواره مورد توجه باشد، گفت: نگاه به ارباب رجوع نباید طلبکارانه باشد و از مدیران شهرداری انتظار داریم که در این باره نظارت بیشتری داشته باشند و ان شا الله با عملکرد خوب بتوانیم اعتماد شهروندان را جلب کنیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از سرپرست شهرداری رشت انتظار تحولات سازنده داریم، بیان کرد: در برخی از بخشهای شهرداری شاهد فربه شدن هستیم و نیرو تحرک لازم را ندارد و نواحی شهرداری رشت باید بیشتر تقویت شوند.

وی با اشاره به اینکه توزیع خدمات باید عادلانه در محلات رشت انجام شود، افزود: نباید فقط به واسطه رابطه ها خدمات توزیع شود و انتظار داریم با مشارکت محلات نیازسنجی ها انجام و خدمات عادلانه توزیع شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه در زمان بروز بحران می توانیم از ظرفیت محله محوری و مسجد محوری استفاده کنیم، بیان کرد: با مشارکت شهروندان می توانیم مشکلات حوزه مدیریت شهری را احصاء و با شناخت بهتر در رفع آن اقدام کنیم .