صفیر گیلان،پاکاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و یادآور شد: آنچه عامل بقای اسلام و نظام اسلامی شده، فرهنگ ایثار و شهادت است. عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، ۲۸ بهمن در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه ها و مراسمات روز بزرگداشت شهدا و […]

صفیر گیلان،پاکاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و یادآور شد: آنچه عامل بقای اسلام و نظام اسلامی شده، فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرهنگ ایثار و شهادت عامل بقای اسلام و نظام اسلامی است

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، ۲۸ بهمن در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه ها و مراسمات روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید، با بیان اینکه روز ۲۲ اسفند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، اظهار کرد: جامعه امروز نیازمند درک مفهوم ایثار و شهادت است.
وی ادامه داد: تفاوت دفاع مقدس ما با بقیه جنگ ها در روحیه معنویت و ایثار و فداکاری رزمندگان بوده است که این روحیه در هیچ جنگی در دنیا دیده نشده لذا واقعیت این است که دفاع مقدس از مهم ترین جلوه های نقش آفرینی معنوی رزمندگان اسلام می باشد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع ایثار و شهادت یک فرهنگ کامل و جامع است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت تمامی مختصات لازم یک فرهنگ را دارد و در واقع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند تعبیری از ترویج سبک زندگی اسلامی باشد.
پاکاری یکی از اساسی ترین ماموریت های بنیاد شهید و امور ایثارگران را توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اضافه کرد: نسل اول انقلاب در حال تحویل دادن سنگر به نسل جدید است لذا باید تلاش کنیم نسل های آینده را با آرمان های نظام و انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و یادآور شد: آنچه عامل بقای اسلام و نظام اسلامی شده، فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا می باشد که ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
 ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محور برنامه های روز بزرگداشت شهداست
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، گفت: راهبردی ترین رسالت جامعه امروز زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است و این امر وظیفه تمامی آحاد مردم جامعه می باشد.
پاکاری امنیت و آسایش امروز کشور را مرهون خون پاک شهدای والامقام دانست و عنوان کرد: بر مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران لازم است که رسیدگی به مشکلات خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان ذخیره های ارزشمند انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی ویژه برنامه های روز بزرگداشت شهدا خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال برنامه های خوبی پیش بینی شده و بی تردید ویژه برنامه های روز بزرگداشت شهدا در اسفند امسال نسبت به سال گذشته پررنگتر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محور برنامه های روز بزرگداشت شهداست، گفت: از چندماه قبل تدابیر و برنامه ریزی های لازم را برای بزرگداشت ۲۲ اسفند و سالروز تاسیس بنیاد شهید در استان تمهید کرده ایم. امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای قدردانی از خدمات خالصانه و صادقانه مجموعه همکاران بنیاد شهید بهره ببریم.
پاکاری خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه های اجرایی استان در راستای برگزاری مراسمات روز بزرگداشت شهدا شد و اظهار کرد: امسال نیز به سان سال های گذشته، جشنواره ملی «نامه ای به یک شهید» به مناسبت ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد لذا امیدواریم با استقبال دانش آموزان گیلانی مواجه شویم.
“انتهای پیام”