اختصاصی  صفیر گیلان؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در اولین آیین تجلیل از نویسندگان شهرستان شفت با قدردانی از برگزاری چنین همایشی همزمان با هفته پژوهش، گفت:مقاله و پژوهش خیلی خوب است به شرطی که در آن مسائل  و مشکلات جامعه حل و همراه با بحث تقاضا محوری باشد. ایشان قلم  را یکی از […]

 

اختصاصی  صفیر گیلان؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در اولین آیین تجلیل از نویسندگان شهرستان شفت با قدردانی از برگزاری چنین همایشی همزمان با هفته پژوهش، گفت:مقاله و پژوهش خیلی خوب است به شرطی که در آن مسائل  و مشکلات جامعه حل و همراه با بحث تقاضا محوری باشد.

ایشان قلم  را یکی از ابزارهای بیان مشکلات و معضلات جامعه خواند و گفت: اگر در حوزه ای دغدغه وجود دارد  اهل قلم  باید به موقع و در زمان درست با بیان راهکار  ورود کند و نیاز درونی و بیان مسائل را بدون تضعیف و توهین داشته باشد.

فاضلی شهرستان شفت را با روحیه پایدار به مسائل فرهنگی خواند و گفت:در سطح شهرستان شفت نیز باید در حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و توسعه و رشد در بخش های مختلف  با داشتن انسانهای فرهیخته ورود کنیم و هر کدام شمعی را روشن کنیم.

وی همچنین با اشاره به گسترش فضای مجازی در سطح جامعه و استفاده آن بدون داشتن شناخت و آگاهی و حتی فرهنگ لازم، تأکید کرد: رسانه های دیجیتال از جای در دنیا می آید که در آن بیش از همه به حوزه کتاب و مطالعه توجه می شود.

 

فاضلی در بخشی از سخنان خود به کشورهای چون پاریس اشاره و افزود: در این کشور اگر سوار مترو  های دو طبقه شوید  اکثر مسافران در حال مطالعه کتاب هستند و این در حالی است که در کشور ما در تمام مکانها بیش از ۵۰ درصد افراد ان مکان با موبایل درگیرند.

وی همچنین با اشاره به گسترش فضای مجازی در سطح جامعه و استفاده آن بدون داشتن شناخت و آگاهی و حتی فرهنگ لازم، تأکید کرد: رسانه های دیجیتال از جای در دنیا می آید که در آن بیش از همه به حوزه کتاب و مطالعه توجه می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در تمامی بیانان مقام معظم رهبری فرهنگ اساس و توجه به آن ضروری خوانده می شود و در هیچ بیانی فرهنگ ذیل اقتصاد نیست گفت:متاسفانه مسئولان فقط گفتند اقتصاد ،اقتصاد و ما امروز پایمان در این سیمان اقتصاد گیر کرده است.

ایشان با تأکید براینکه برای انجام هر کار و فعالیتی نیازمند انجام کار فرهنگی هستیم، تصریح کرد؛ امروز به جایی رسیده ایم که با توجه به گسترش فضای مجازی در سطح جامعه هنوز فرهنگ صحیح استفاده از موبایل  را نمی دانیم و در کلاس درس دانشجو بجای توجه به دروس با موبایل حرف می زند در حالی که در هیچ جای دنیا دانشجو چنین آزادی ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان شهر شفت را بسیار زیبا خواند و گفت: اول باید در این شهر روح و فرهنگ را زنده و بالا ببریم  تا بعد سرمایه گذار به این شهر ورود کند.

فاضلی با اشاره به اینکه ما همایشهایی چون همایش شیون و گل آقا و آیت الله بهجت را در سطح ملی در این استان داشتیم گفت: در خوزه فرهنگ استان  دراستان ما بهترین ها را  در این بخش نشاندیم و سید امیر مصباح را بعنوان معاون فرهنگی در حوزه هنری و سینمایی استان و خانم بابایی را که  وارد به مسائل هنری و فرهنگی است  و سالها مورد رصد ما در پست رئیس اداره ارشاد شهرستان شفت داشتیم ./زلیخا صفری