صفیر گیلان؛مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان گفت: هم اکنون بیش از ۱۸۵۰ واحد صنعتی فعال درگیلان مشغول فعالیت هستند.

صفیر گیلان؛تیمور پور حیدری مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان مطرح کرد: اصناف بعنوان بزرگ ترین بخش اقتصادی کشور با بیش از ۱۳۱ هزار واحد صنفی و اشتغال بیش از ۳۲۹ هزار نفر در استان پیشگام و مجری اهداف نظام در خط مقدم برنامه های اقتصادی و حلقه اتصال بین تولید کننده و مصرف کننده در شبکه نظام توزیع کالا در راستای تحقق بخشی به شعار سال و دستیابی به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند.وی گفت: هم اکنون بیش از ۱۸۵۰ واحد صنعتی فعال در استان مشغول فعالیت هستند.

پور حیدری در ادامه افزود: دو طرح صنعتی با عنوان طرح توسعه سیمکو در زمینه تولید سیم و کابل با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان و یک واحد تولیدی در زمینه ساخت مخازن پلیمری و فولادی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان در دهه تولید و تجارت در شهرک صنعتی سفیدرود آماده بهره برداری می باشد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی که مشکل نقدینگی داشته باشند از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب درخواست تسهیلات سرمایه در گردش و بعضاً خرید ماشین آلات درخواست می کنند،افزود: از طریق طرح در کارگروه ستاد  تسهیل و رونق تولید  مصوب شده ،نیز   برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی گفت :در بخشی دیگر از حمایت های اداره کل صمت گیلان از کارآفرینان و سرمایه گذاران فعلی  که دچار مشکل صنعتی هستند  و یا مدیران واحدهای بدهکار به امور مالیاتی و تامین اجتماعی ، درخواست های خود را جهت مساعدت در پرداخت تعهدات به صورت اقساطی به کارگروه ستاد تسهیل و رونق تولید می دهند و سپس جهت رفع موانع و چالش های آن ها مصوبات اتخاذ می شود تا واحد بتوانند به سهولت به تولید خود ادامه دهد .

وی خاطر نشان کرد:علاوه بر اعطای تسهیلات،  بحث احیایی واحدهای تملک شده توسط بانک یا بیمه می باشد و یا دارایی که از طریق ستاد احیای واحدهای راکد موضوع به صورت جدی پیگیری می شود.

وی در خاتمه گفت: در سه ماهه امسال دو جلسه ستاد احیا تشکیل شد و بیش از ۳۷ مورد واحد صنعتی تملک شده و دارای پیچیدگی های حقوقی و مالکیتی تعیین تکلیف شدند.

 

انتهای پیام/