صفیر گیلان؛دلخوش با بیان اینکه مجلس آمادگی کمک به خبرنگاران را دارد گفت: قانون برنامه هفتم در دستور کار است و باید فصل جدیدی در این قانون برای حمایت از خبرنگاران آورده شود.

به گزارش صفیر گیلان صومعه‌سرا، «سیدکاظم دلخوش اباتری» در نشست با اصحاب بسیج رسانه صومعه‌سرا اظهار کرد: یکی از دلایل مشکلات خبرنگاران، نداشتن قانون جامع در مورد این قشر است.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قانونی نوشته نشود نمی‌توان برای رفع مشکلات این قشر کاری کرد افزود: قانون برنامه هفتم در دستور کار است و باید فصل جدیدی در این قانون برای حمایت از خبرنگاران آورده شود.
وی با بیان اینکه مجلس آمادگی کمک به خبرنگاران را دارد گفت: در بندهای این قانون باید مواردی همچون مشاغل سخت و زیان‌آور، تفکیک بیمه خبرنگاران از هنرمندان، سهمیه مجزا برای مسکن خبرنگاران و ساماندهی مجوز به رسانه‌ها آورده شود.
دلخوش با اشاره به اینکه باید شرکت‌های تولیدی موظف شوند برای جذب نیرو، از بسیج خبرنگاران به عنوان روابط عمومی استفاده کنند تصریح کرد: باید بیمه خبرنگاران صندوق اعتباری هنر از خویش فرمایی خارج شود تا خبرنگاران از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید وام صندوق اعتباری هنر افزایش پیدا کند خاطرنشان کرد: باید به اصحاب رسانه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
در ادامه «مهدی پارسا» با اینکه خبرنگاران با وجود فعالیت های گسترده دارای مشکلاتی هستند گفت: رفاه و معیشت خبرنگاران از دغدغه های اصلی این قشر شمرده شده که متاسفانه هیچ مسئولی این مشکلات را حل نکرده است.
رییس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان مجزا شدن بیمه خبرنگاران و بیمه هنرمندان در صندوق را از جمله پیشنهادات این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجهبه تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای اصحاب هنر و رسانه بین وزارت راه و شهرسازی و ارشاد متاسفانه تاکنون ما شاهد چنین چیزی در گیلان نبوده ایم.
  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری