به گزارش  صفیر گیلان؛ دکتر عیسی کلانتری امروز در جلسه شورای برنامه ریزی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد،گفت: اینکه سیمای فقر گیلان زیر سرسبزی آن پنهان است واقعیت دارد. دکتر کلانتری ادامه داد: شمال کشور توسط پسماند در حال مدفون شدن است و شیرابه زباله ها آسیب جدی به محیط زیست وارد […]

به گزارش  صفیر گیلان؛ دکتر عیسی کلانتری امروز در جلسه شورای برنامه ریزی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد،گفت: اینکه سیمای فقر گیلان زیر سرسبزی آن پنهان است واقعیت دارد.

رئیس محیط زیست کشور

دکتر کلانتری ادامه داد: شمال کشور توسط پسماند در حال مدفون شدن است و شیرابه زباله ها آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده اند.

وی افزود: شمال کشور قربانی پسماند است، باید پسماندها سوخته شود و تقاضا داریم بی خیال تولید انرژی شوید.

رییس سازمان محیط زیست کشور، با بیان اینکه سدسازی در گیلان و مازندران با رعایت ملاحضات زیست محیطی از نظر من هیچ مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد:باید توسعه را به اندازه محیط زیست جدی گرفت.

دکتر کلانتری با اشاره به اینکه زمین خواری های دولتی در گیلان آغاز شده است، گفت: به آرامی فاجعه در حال رخ دادن است.این گرفتاری، اراضی ارزشمند تالابی را تهدید می کند.

وی در خصوص تالاب انزلی خاطرنشان کرد: باید با فناوری های جدید به نجات این اکوسیستم ارزشمند بشتابیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه تولید انرژی از زباله در شمال کشور باید محو شود، گفت:فکرهای فانتزی در مورد زباله شمال کشور کنار گذاشته شود و اگر این اتفاق نیفتد زباله شمال را از بین خواهد برد.