آیت الله فلاحتی در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردمی:

فیلم های فاخر با گویش محلی برای پخش در شبکه های سراسری تولید شود

  پرینت
فیلم های فاخر با گویش محلی برای پخش در شبکه های سراسری تولید شود
شناسه خبر : 44054 | تاریخ انتشار : 03 فروردین 1400 - 15:47 | 360 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تهیه و تولید فیلم های فاخر با گویش محلی مردم گیلان برای پخش در شبکه های سراسری از برنامه های صدا و سیمای استان باشد.

وی، مقام معظم رهبری را دیده بان نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری امسال را “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” نامگذاری فرمودند و این نشان می دهد ایشان همچنان به تولید داخلی تاکید دارند و براین اساس بازارهای غرب آسیا و آسیای میانه عرصه مناسبی برای صادرات کالای ایرانی محسوب می شود.
امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما یک دانشگاه است، تصریح کرد: متولیان صدا و سیما برای تولید برنامه از مردم عادی و فرهیختگان نظرخواهی کنند البته برخی مواقع فرهیختگان موضوع هایی را طلب می کنند که درست است اما توده مردم استقبال نمی کنند و این کار را سخت می کند.
آیت الله فلاحتی، خواستار ارزیابی مردمی نسبت به سال ۱۳۹۹ توسط صدا و سیما شد و بیان کرد: ارزیابی کلی مردمی نسبت به برنامه های صدا و سیما به لحاظ کمی، کیفی و زمانبندی و همچنین به فیلم های بومی و منطقه ای مهم است.
وی بر تولید فیلم و سریال های بومی محلی گیلان برای پخش به صورت ملی تاکید کرد و گفت: تهیه و تولید فیلم های فاخر با گویش محلی مردم گیلان برای پخش در شبکه های ملی از برنامه های صدا و سیمای استان باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در ۱۱ آذر ماه سال جاری، اظهار کرد: می طلبد صدا و سیمای گیلان بسترسازی رسانه ای برگزاری کنگره مذکور را انجام دهد.
آیت الله فلاحتی، فرهنگ را موضوع اصلی در مسائل احتماعی ذکر کرد و یادآور شد: فعالیت های فرهنگی باید با نگاه به فرهنگ بومی محلی مناطق گیلان انجام شود بنابراین می طلبد صدا و سیما نسبت به مقوله فرهنگ توجه همه جانبه داشته باشد.
وی با بیان اینکه توجه صدا و سیما به روستاهای گیلان حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: هنوز فرهنگ روستاهای استان برای مردم شناخته شده نیست و می طلبد صدا و سیمای گیلان در شناساندن روستاهای استان به جامعه تلاش ویژه داشته باشد.
امام جمعه رشت بر ترویج فرهنگ روستا تاکید کرد و افزود: فرهنگ و آداب خوب بومی بسیاری داریم که می توان به بهترین نحو رسانه ای کرد البته برنامه هایی در این راستا تولید شده اما با توجه به فرهنگ غنی بومی محلی گیلان کافی نیست و می طلبد فعالیت بیشتری در این زمینه انجام شود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت تولید برنامه در راستای مسجد، بیان کرد: تولید برنامه های مسجد محور را در اولویت برنامه های صدا و سیما قرار دهید و در این عرصه از اهل آن استفاده کنید.

ساخت سریال های”ابر می بارد” و “مادر ایران” در گیلان برای پخش در شبکه های ملی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در دیدار مذکور به تفاوت تولید برنامه در شبکه های سراسری و استانی اشاره کرد و گفت: شبکه های محلی معجونی از همه برنامه هاست و باید به اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی مناطق توجه داشته باشد.
محمدباقر باقرزاده از تولید سریال فاخر “ابر می بارد” با موضوع کرونا در گیلان برای پخش در شبکه های سراسری خبر داد و افزود: در حال انتخاب بازیگران سریال هستیم و اردیبهشت ماه سال جاری فیلمبرداری آن آغاز می شود.
وی با اشاره به تولید سریال ۳۰۰ قسمتی با جغرافیا و داستان بومی استان گیلان با عنوان “مادر ایران” برای پخش از شبکه ملی، تصریح کرد: محور داستان فیلم بر نقش مادر است که برهه تاریخی رضاخان تا جمهوری اسلامی را در بر می گیرد و تاکنون ۶۳ قسمت از فیلمنامه نوشته شده و آماده فیلمبرداری است.

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.