استاندار گیلان با قدردانی از تلاش‌های راهداران و فعالان حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری که در ایام کرونا مسئولیت حمل بار، جابجایی کالا و مسافر را به خوبی انجام دادند، ، بر لزوم استمرار همکاری تشکل‌های صنفی حمل و نقل کالا با واحدهای تولیدی و صنعتی استان تأکید کرد و گفت: لازم است ظرفیت های ترانزیتی گیلان برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایه بیش از گذشته تقویت شود.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع امروز (چهارشنبه) همزمان با آغاز هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری؛ در نشست با مدیرکل و مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی مرتبط استان، تلاش های رانندگان و مجموعه خانواده راهداری و میزان اثرگذاری آنان در خدمات رسانی به مردم را ارزشمند خواند و با یادآوری فرمان تاریخی امام خمینی در دوران دفاع مقدس خطاب به مجموعه دست اندرکاران حمل و نقل و رانندگان اظهار داشت: این تلاشگران به سبب بصیرت و تشخیص دقیق و هوشمندی نسبت به شرایط خاص کشور در دوره جنگ تحمیلی در کنار مردم علاوه بر حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و نائل شدن به درجه رفیع شهادت ، در صحنه های پشت جبهه نیز نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه امروز کشور در دوره جنگ اقتصادی و سخت ترین شرایط تحریمی قرار دارد، گفت: علیرغم فراز و نشیب های اقتصادی، بالغ بر ۲۸۰ شرکت حمل و نقل فعال استان در حوزه کالا و مسافر، خدمات رسانی کردند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی تلاش شبانه روزی راهداران در شرایط مختلف جوی در جهت حفظ، نگهداری و ایمن سازی سرمایه های ملی و راه های کشور و استان را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: در جهان امروز، بخش حمل ونقل از جمله بخش‏ های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرایند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه باید متحول شود تا چرخ های صنعت، کار و تجارت بچرخد.

استاندار گیلان به تلاش های صورت گرفته برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و پیگیری های مستمر برای بهبود این بخش در سطح ملی و استانی اشاره و خاطرنشان کرد: همه براین باوریم که بایستی با گسترش زیر ساخت های حمل و نقل عمومی، روندی کارآمد داشته باشیم و با رعایت نظم، قانون و کار صادقانه، مردم را به استفاده از وسایل نقیله عمومی تشویق کنیم.

وی افزود: مردم اگر خدمات خوب از ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا دریافت کنند، تمایل بیشتری به استفاده از این سیستم خواهند داشت.

دکتر زارع با اشاره به کاهش چشمگیر تلفات جاده ای در استان طی سال های اخیر گفت: این موفقیت نشانگر آنست که دست اندرکاران این بخش، موضوع ایمنی جاده ها را وجهه همت خود ساخته اند و دولت نیز تقویت اعتبارات مجموعه راهداری به منظور اصلاح نقاط حادثه خیز و خطرناک را مورد توجه قرار داده است.

وی یکی از زمینه های اصلی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایه را ترانزیت کالا دانست و افزود: توجه به موضوع حمل و نقل، تسهیل تردد و بهبود زیرساخت‌های لازم در این مسیر اثرگذار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه رانندگان کامیون ها و حمل  و نقل درون شهری و برون شهری مسئولیت حمل بار، جابجایی کالا و مسافر را در ایام کرونا به خوبی انجام دادند، گفت: از تشکل‌های صنفی فعال در حمل و نقل کالا انتظار می رود همکاری با بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بیش از گذشته در دستور کار قرار دهند.

در این نشست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه داد و برخی از تشکل های صنفی فعال در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر نیز به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

۲۶ آذر تا اول دی ماه، هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.