به گزارش صفیر گیلان منا ابرو فراخ در آیین افتتاحیه مسابقه استانی قصه‌گویی در کانون استان گیلان که هم زمان با هفته ملی کودک صورت‌گرفت، روزجهانی و هفته ملی کودک را فرصتی برای ورود به دنیای کودکان و نگریستن به جهان از دریچه‌ی چشم آینده‌سازان دانست. وی هم چنین الگو‌ها و رفتار‌های برنامه‌ریزی برای […]

 

 

به گزارش صفیر گیلان منا ابرو فراخ در آیین افتتاحیه مسابقه استانی قصه‌گویی در کانون استان گیلان که هم زمان با هفته ملی کودک صورت‌گرفت، روزجهانی و هفته ملی کودک را فرصتی برای ورود به دنیای کودکان و نگریستن به جهان از دریچه‌ی چشم آینده‌سازان دانست.

وی هم چنین الگو‌ها و رفتار‌های برنامه‌ریزی برای نسل کودک را بیان‌گر نگاه مثبت تصمیم‌گیرندگان به حوزه‌ی کودک و نوجوان عنوان‌کرد و افزود: چنان‌چه دنیای کودک به درستی طراحی‌شود، باورهایی راخواهد ساخت که از شعار فراتر رفته و آینده‌ای روشن برای این نسل ترسیم‌خواهد‌کرد.
ابروفراخ درادامه سخنان خود به ظرفیت‌های گسترده کودکان امروز و هم‌چنین پیشینه‌ی فرهنگی و هنری استان گیلان پرداخت و با بیان این‌که برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی می‌تواند اتفاق خوبی را برای فرزندان ایران اسلامی رقم‌بزند، تصریح‌کرد: تلاش‌تمامی دستگاه‌های فرهنگی نیز معطوف براین امر است تا زمینه‌های لازم برای رشد و بالندگی سرمایه‌های اجتماعی جامعه فراهم‌شود.

مدیر‌کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری در عین حال نگاهی ویژه به لزوم همراهی تمامی دستگاه‌های فرهنگی و گروه‌های مردم نهاد درمسیر توان‌مندسازی کودکان داشت و ضمن تاکید بر اهمیت شکل‌گیری مناطق و شهر‌های دوستدارکودک گفت: لازم است شرایط مناسب برای فضاسازی‌های کودکانه درجامعه نیز فراهم‌شود.
این مسوول استانی درپایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های سازنده کانون به کودکان توصیه‌کرد تا توانایی‌های خود راشناخته و برای ساختن فردایی بهترتلاش‌کنند.

قصه، گنجینه‌ی فرهنگی یک ملت است
مدیر کل کانون استان گیلان نیز در آیین آغازین مسابقه قصه‌گویی استانی از قصه به عنوان گنجینه‌ی فرهنگی جامعه یادکرد و این ابزار مناسب را انتقال‌دهنده‌ی تاریخ و فرهنگ یک ملت به نسل‌های آینده‌ خواند.
اسفندیارضیائی هم‌چنین به تشریح روند برگزاری بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی کانون پرداخت و با یادآورشدن این موضوع که استان گیلان بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی را برگزار‌می‌کند اظهارداشت: این امر پیش‌گامی گیلان را دربرنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی به تصویر‌می‌کشد.

وی درعین حال نگاهی به ظرفیت‌های کانون پرورش فکری، به ویژه کانون استان داشت و با بیان این که هم‌افزایی و هم‌گرایی این مجموعه‌ی فرهنگی با دیگر دستگاه‌ها زمینه‌ رشد همه‌جانبه کودکان را فراهم‌می‌کند، گفت: حضورمدرسان قصه‌گویی کانون درکارگاه‌های آموزشی مربیان پیش دبستانی و آموزش بیش از۲ هزار نفر ازمربیان، گویای اثر‌بخشی فعالیت‌های مربیان کانون درجامعه محسوب‌می‌شود.
این مدیر فرهنگی درپایان توصیه‌ای برای حاضران داشت و ضمن مهم‌توصیف‌کردن پاس‌داشت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ازآنان دعوت‌کرد تا برای ترسیم آینده های روشن برای آینده‌سازان تلاش‌کنند.
گفتنی است، مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان ۱۷ و ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷ در رشت برگزار‌می‌شود.