به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛نشست تخصصی کاروان خبری اربعین حسینی(ع)  با رئیس سازمان بسیج رسانه کشور پیش از ظهر امروزدر سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد. مسعود بصیری با اشاره به اینکه رسانه ها تلاش کنند تا اربعین برای نسل جوان باقی بماند و زمینه سازی در زندگی انها شود گفت: در […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛نشست تخصصی کاروان خبری اربعین حسینی(ع)  با رئیس سازمان بسیج رسانه کشور پیش از ظهر امروزدر سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

مسعود بصیری با اشاره به اینکه رسانه ها تلاش کنند تا اربعین برای نسل جوان باقی بماند و زمینه سازی در زندگی انها شود گفت: در اربعین در کربلا از تمام ملیتها و از کشورها حضور دارند.

photo_2017-10-23_23-11-14
وی خبرنگاران را جزئی از خانواده خود دانست و گفت: من از سال ۷۵ کار در رسانه ها را شروع کردم ولی متاسفانه انگونه که به مشاغل دیگر مثل کشاورزی و صنعتی  و …ساعاتی فرصت داده و استراحت داردهمی شود خبرنگاری فاقد لحظه ای استراحت است.

بصیری از حضور خود در جمع خبرنگاران احساس ارامش کرده و افزود؛ شما مشکلات بیمه و معیشت و ادارات و نهادها را دارید و این چالش ها و اضطرابات باید حل و کار شما جز مشاغل سخت دیده شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور  در جمع خبرنگاران گیلانی با بیان اینکه افراد با شغل خبرنگاری باید با حداقل ۱۰ سال کار بازنشسته شوند اظهار کرد:خبرنگار با نداشتن ها ،مشکلات ،خانواده،معیشت و  … کار را متوقف نمی کند و همچنان در میدان اطلاع رسانی  حضور دارند.

ایشان شغل خبرنگاری را فاقد توقف خواند و گفت: اگر زمان بایستد کار خبر می ایستد.

بصیری با بیان اینکه خبرنگار هر لحظه منتظر وقایع جدید باید باشد افزود: پس لازم است که استانه صبر و تحمل کار خود را بالا ببرید.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور  تصریح کرد؛شما از نابودی جنگل، سیل،طوفان،حادثه رانندگی و حوادث اجتماعی و …  گزارش می گیرید  و اجتماعی را از این حوادث مطلع می کنید و این در حالی است که شما از خودتان نمی نویسید.

وی از بیمه نبودن و معیشت خبرنگاران احساس نگرانی نمود و گفت: در دولتها معیشت بیمه ای برای این قشر در نظر گرفته نشده است.

بصیری از خبرنگاران بسیج رسانه استان گیلان خواست تا به جایگاه قلم توجه  و عنایت و در  کار خبری دقت داشته و با نوشتار خود افراد را بهشتی یا جهنمی نکنید.

این مسئول خواستار شد تا از  قلم برای اگاهی و گزارشات نامناسب بهره نبریم و تلاش کنیم جایگاه قلم را درک کنیم و با آن جامعه ای اباد بسازیم.

بصیری خواستار شد تا چیزی را که به ان ایمان و اگاهی نداریم ننویسیم  و نوشتن اگر با  هدایت افراد همراه شود قلم غرور افرین است.

ایشان  اربعین را یک حرکت تاریخی خواند، و گفت:بعد از ۱۴۰۰ سال اربعین و عاشورا  که ادامه راه شهداست همچنان ادامه دارد و زنده است..،

وی امیدوار شد تا امام حسین(ع) که تا امروز نامش در تاریخ ماندگار بوده همچنان ماندگار بماند و  فراموش نشود و فراموش شدن حسین یعنی فراموش شدن اسلام و اهداف امامان و پیامبران .

وی خواستار حفظ سنت اربعین حسینی شد و گفت:شما با حضور خود  زیبایی اربعین را  در دنیا  به نمایش بگذارید، .

بصیری با اشاره به اینکه در اربعین نیکان و خوبان عالم همه جمع هستند گفت:با نفس های گرم و دعاهای گیرا و انعکاس زیبایی اربعین صحنه های خوب به نمایش گذاشته شود و از خبرنگاران گیلانی که نماینده گان مردم گیلانند خواست تا با وجود حضور بیش از دو میلیون نفر از  رسانه در عراق بهترین برخوردها را رقم بزنند.
وی خواستار شد کسی جز رفتار و اخلاق زیبا از شما چیزی نبیند و  این جمع صنفی قدرتمند قدرتمندانه اربعین را به تصویر بکشد پس با اتحاد محکم و قدرتمند پشت هم باشیم..

رئیس بسیج رسانه کشوربا اشاره به اینکه  بسیج رسانه متعلق به همه شماهاست گفت: پس هر کسی  که دلش برای اسلام بزند باید  نبضش نیز باید تندتر برای اسلام بزند.

در نشست امروز خبرنگاران اعزامی به کربلا از مشکلات  کاری خود نیز با رئیس سازمان بسیج رسانه به گفتگو نشستند.