به گزارش صفیر گیلان، مهدی نقدی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان شهرستان ضمن تبریک روز پزشک و داروساز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: پزشکان در خط مقدم میدان سلامت هستند و جهاد سلامت آنها را در دوران کرونا مشهود است. فرماندار شفت بیان کرد: بی تردید حضور جهادی پزشکان در صف […]

به گزارش صفیر گیلان، مهدی نقدی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان شهرستان ضمن تبریک روز پزشک و داروساز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: پزشکان در خط مقدم میدان سلامت هستند و جهاد سلامت آنها را در دوران کرونا مشهود است.

فرماندار شفت بیان کرد: بی تردید حضور جهادی پزشکان در صف اول جبهه‌ها در هشت سال دفاع مقدس و نیز تلاش صادقانه و عاشقانه این عزیزان در پی شیوع بیماری کرونا بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه فعالان حوزه بهداشت و درمان به ویژه پزشکان با سلامت مردم که یکی از مهمترین مؤلفه‌های اصلی امنیت و توسعه پایدار است در ارتباط هستند، گفت: فعالیت این قشر شایسته تقدیر و احترام است.

نقدی سلامت را در دولت سیزدهم بسیار مهم و مورد توجه دانست و افزود: اقدامات انجام شده برای ارتقا سطح سلامت و آرامش خاطر مردم و واکسیناسیون دوران کرونا از مهمترین اقدامات قابل قبول دولت سیزدهم است.

فرماندار شفت ادامه داد: پزشکان با جایگاهی که نزد خداوند و مردم دارند که از تلاش برای سلامت و نجات زندگی مردم ناشی می‌شود، باید با بردباری و صبوری و تلاش بیشتر برای رعایت مسائل حرفه‌ای و اخلاقی خود اهتمام داشته باشند و برای ارتقا جایگاه شغل شریف پزشکی تلاش کنند.

وی به تأثیر گذاری جامعه پزشکی در بروز حوادث طبیعی اشاره کرد و افزود: در تمام حوادثی چون سیل، زلزله، آتش سوزی و سایر بلایا یک پای ثابت جامعه پزشکان هستند تا التیام بخش همنوعانی باشند که در این بحران‌ها دچار آسیب‌ها ی روانی و جسمانی شده‌اند.

نقدی با بیان اینکه بسیاری از پزشکان آمدند و رفتند ولی نام مدافع سلامت دکتر ربیعی را نمی‌توان از نام این شهرستان فراموش کرد، ادامه داد: آنچه باعث ماندگاری دکتر ربیعی شد طبابت و نوع رفتار صمیمی آن با تمامی بیماران شهرستان بود.

نقدی با اشاره به اینکه شما سپید پوشان جامعه به پشتوانه توانایی و دانایی، نعمت ارزشمند سلامتی را به ارمغان می‌آورید، گفت: پزشکان با روح بلند، ایثار و از خودگذشتگی در خط مقدم حفظ حیات و سلامت مردم شبانه روز جهادی در مراکز درمانی عمل کردند.