مکان انعقاد بیمه حرف و مشاغل آزاد بصورت غیرحضوری و از طریق سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir فراهم گردید .

به گزارش صفیر گیلان؛محمود سبحانی سرپرست معاونت بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام این خبر افزود : در ادامه خدمات رونمایی شده در طرح ۳۰۷۰ سازمان که با هدف کاهش ۷۰ میلیون مراجعه و افزایش دامنه خدمات غیرحضوری درحال انجام است امکان انعقاد بیمه حرف و مشاغل آزاد بصورت غیرحضوری و از طریق سامانه eservices.tamin. ir فراهم گردید .

وی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه مذکور که دارای بخشهای میان بر و فیلم راهنمای استفاده نیز میباشد میتوانند با انتخاب نرخ مورد نظر که بر اساس میزان تعهدات در سه گروه تعریف شده ، انتخاب مسیر نموده و انعقاد قرارداد نمایند اظهار داشت : حداکثر سن برای استفاده از این مزایا ۵۰ سال است ولی افرادی که دارای سابقه بیمه ای از قبل نزد سازمان هستند ، این میزان سابقه در سن آنها لحاظ خواهد شد .

محمود سبحانی در این خصوص با بیان اینکه بطور مثال فردی با ۵۳ سال سن و داشتن سه سال سابقه بیمه ای میتواند از این امکان استفاده نماید خاطر نشان ساخت : بازنشستگی و فوت پس از آن ، بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن و بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی از تعهدات این قرارداد بوده و علاقمندان میتوانند با انتخاب درمان و پرداخت سرانه مربوطه از این خدمت نیز برخوردارشده و با تعیین افراد تبعی خود ، امکان استفاده افراد تبعی از خدمات درمانی را نیز برخوردار گردد .

شایان ذکر است درحال حاضر بیش از ۳۸۰۰۰ نفر در استان گیلان در زمره بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد هستند .