صفیر گیلان؛جست‌وجوی هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی ۳۷۰۴ که روز گذشته از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد همچنان ادامه دارد.   به گزارش صفیر گیلان، هواپیمای ATR72 شرکت آسمان به شماره پروازی ۳۷۰۴ که قرار بود روز گذشته تهران به را به مقصد یاسوج ترک کند، […]

صفیر گیلان؛جست‌وجوی هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی ۳۷۰۴ که روز گذشته از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد همچنان ادامه دارد.

 

اخبار لحظه‌به‌لحظه از سقوط هواپیما‌ی ‌تهران ــ یاسوج| محدوده سقوط مشخص شد/ حرکت نیروهای بسیج و سپاه به سمت ارتفاعات/ اعزام 3 بالگرد به منطقه/ پهپاد جستجو بر فراز دنا/ احتمال کولاک در منطقه+ اسامی جانباختگان

به گزارش صفیر گیلان، هواپیمای ATR72 شرکت آسمان به شماره پروازی ۳۷۰۴ که قرار بود روز گذشته تهران به را به مقصد یاسوج ترک کند، در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد. در پی این اخبار ابتدا مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی آسمان در این باره اظهار داشت: فعلاً آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

براساس آخرین اخبار، این هواپیمای ATR72، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شد و تاکنون اثری از هواپیما نیستاین هواپیما حامل ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک‌خلبان بوده است.

اسامی مسافران پرواز ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان به شرح ذیل است:

یادتان همیشه جاوید

اسامی کرو پروازی این پرواز به شرح ذیل است:

  1. کاپیتان حجت‌الله فولاد
  2. خلبان دوم کاوه خلیلی
  3. سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
  4. مهماندار بهنام رضایی نیارکی

اسامی شهدای امنیت پرواز به شرح ذیل است: 

  1. محمود بهشتی
  2. فرهاد معصومی

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موضوع امداد و نجات در منطقه چادنای سمیرم عملاً به عملیات جستجو بدل شده و تیم‌های پزشکی از دقایق ابتدایی در منظقه حاضر شدند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عوامل جمعیت هلال‌احمر و بسیج و نیروهای متخصص از روز دوشنبه جست‌وجو را آغاز می‌کنند، گفت: دوشنبه دره‌ها، شیب‌ها و شیارها در مناطق نوقول و دنگزلو به صورت ویژه بررسی می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت: درخواست اعزام بالگرد به منطقه داده شده و عملیات جست‌وجو ادامه خواهد یافت.

 فرماندار سمیرم گفت: از ساعت ۵ صبح امدادرسانی مجدد را با ۲ بالگرد و ۲۶ تیم تخصصی کوهنوردی آغاز کردیم. در حال حاضر هوا خوب است اما بر‌اساس پیش‌بینی‌ها از ساعت ۱۱ دوباره وضعیت هوا نامناسب می‌شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات جست‌وجوی هواپیمای سقوط کرده از ساعات اولیه صبح آغاز شده است گفت: به‌زودی جزئیات جلسه ستاد بحران در منطقه پادنا را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: برای بررسی قله‌ها و ارتفاعات، ۲ بالگرد از مجموعه سپاه و یک بالگرد از مجموعه هوانیروز به پرواز درخواهند آمد.

 براساس مشاهدات خبرنگار تسنیم در منطقه پادنا دقایقی پیش پهپاد جستجو برای یافتن اثری از هواپیمای سانحه دیده تهران- یاسوج بر فراز کوه‌های منطقه دنا به پرواز درآمد.

در حال حاضر ارتفاعات دنا پوشیده از برف است اما بارشی دیده نمی‌شود. اهالی محلی می‌گویند تا حدود دو ساعت دیگر امکان پرواز بر فراز کوه‌ها وجود دارد اما بر اساس دانسته‌های محلی و جوی خود، عنوان می‌کنند پس از این زمان بار دیگر شاهد بارندگی و عدم دسترسی به ارتفاعات بالاتر خواهیم بود.۵ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ۱۵ تیم زمینی با ۷۵ امدادگر عملیات جستجوی خود را از ساعت ۶ صبح آغاز کردند و تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن انجام می‌دهند.

مسئول اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در ارتفاعات سمیرم، شرایط جوی نسبتاً ناپایداری وجود داردکه احتمال افزایش وزش باد نسبتأ شدید تا شدید و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: اطلاعاتی که ما از تیم اعزامی به منطقه سانحه و نیز مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان و مدیر بحران سازمان داریم، این بوده که بعد از ساعت ۳ بامداد محدوده سانحه مشخص شده است ولی هنوز به نقطه اصلی دسترسی پیدا نکرده‌اند.

رضا جعفرزاده با بیان اینکه محدوده این سانحه از دنا به سمت روستای بیده است، بیان کرد: ارتفاعات این منطقه ۳۸۰۰ تا ۴۲۰۰ متر است و کوهنوردان و گروه‌های تجسس و نجات از بخش‌ها و ارگان‌های مختلف آماده عملیات هستند.

 سخنگوی اورژانس کشور گفت: تیم‌های امدادی از ساعت ۵:۳۰ دسته‌بندی شدند و بیش از ۸۰ تکنسین در محدود “کهنگان و نقل” مکانی که احتمال می‌رود سقوط هواپیما رخ داده باشد عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. محدوده نقل و کهنگان حدود ۱۰۰ قله دارد که باید این مکان‌ها بررسی شود.

نیروهای مردمی و بسیج از ساعات اولیه صبح برای امدادرسانی و مشارکت در جستجوی لاشه هواپیما وارد مناطقی که احتمال سقوط هواپیما می‌رود، شدند و همکاری خود را آغاز کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم با بیان اینکه اکیپ‌های مختلف در ۴ محور شروع به جست‌وجوی منطقه برای یافتن لاشه هواپیما کرده‌اند، گفت: نیروهای بسیج و سپاه با تمام امکانات به سمت ارتفاعات دنا حرکت کرده‌اند.

این خبر درحال تکمیل است/