صفیر گیلان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: پیشنهاد می‌کنیم تا محور گردشگری سرعین – ماسوله با هدف سرازیر شدن گردشگران داخلی و خارجی به این دو شهر استثنایی گردشگری اجرایی شود.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از مهر، آیت الله سیدحسن عاملی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با اهالی روستای «لمعه دشت» خلخال اظهار کرد: جاده کلور – درام از محورهای مهم و حیاتی است که استان اردبیل را به استان زنجان متصل می‌کند و نقش مهمی را در تقویت نظام اقتصادی و صنعت توریسم ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این راه مواصلاتی باید هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره برداری برسد تا ما بتوانیم از ظرفیت استثنایی حضور گردشگران و حتی عرضه میوه‌های نوبرانه در فصل بهار استفاده کنیم.

امام جمعه اردبیل افزود: جهاد نصر با سرعت این پروژه را در حال اجرا دارد ولی یک قطعه این مسیر تعطیل شده بود که قرار شد از محل تهاتر نفت ۸۰ میلیارد تومان تأمین شود تا هر چه سریع‌تر این قطعه نیز اجرایی و عملیاتی شود.

عاملی احداث دو سد معیشتی را در جنوب استان ضروری دانست و گفت: احداث سدهای معیشتی علاوه بر ذخیره منابع آب اشتغال خوبی را ایجاد می‌کند و ما از مسئولان استانی قول مساعد گرفتیم تا دو سد معیشتی در جنوب استان اردبیل احداث شود.

وی تکمیل محور شال – ماسوله – ماجولان را در محدوده استان گیلان یادآور شد و بیان کرد: ۱۳ کیلومتر راه در محدوده استان گیلان بنابه عللی با تعلل روبر و شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر مسئولان استان گیلان به تکمیل این پروژه کمک کنند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا پروژه و راه گردشگری سرعین – ماسوله تعریف شده و دو منطقه استثنایی گردشگری دنیا به هم متصل شود.

عاملی اضافه کرد: در دامنه سبلان ۱۳۰ آبگرم داغ را شاهد هستیم که در دنیا بی نظیر است و ما با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم گردشگران ورودی به ماسوله گیلان را به سمت سرعین سرازیر کنیم و از طرفی گردشگران ورودی به سرعین نیز از زیبایی‌های ماسوله با سفری ایمن در این مسیر استفاده کنند.

وی ورود هزاران گردشگر را در فصول گردشگری به سرعین و ماسوله یادآور شد و بیان کرد: در کنار این پروژه ما از احداث راه‌ها و مسیرهای گردشگری جدید در جنوب استان اردبیل استفاده می‌کنیم و بر این باوریم این دو منطقه می‌تواند مکمل رونق صنعت گردشگری باشد.

  • منبع خبر : مهر