محیط زیست، معضلی مغفول مانده در رودخانه زرجوب و گوهر رود

  پرینت
محیط زیست، معضلی مغفول مانده در رودخانه زرجوب و گوهر رود
شناسه خبر : 39533 | تاریخ انتشار : 12 مهر 1399 - 15:44 | 8419 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

 به گزارش صفیر گیلان؛علی فتح اللهی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت در فرمانداری اظهار داشت: این دو رودخانه در گذشته به عنوان مکان تفریحی برای مردم بود اما امروز (بدلیل  آلودگی، بوی نامطبوع، وفور حشرات و جوندگان پیرامون )آن موجب آزار  است . وی با بیان اینکه برای […]

 به گزارش صفیر گیلان؛علی فتح اللهی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت در فرمانداری اظهار داشت: این دو رودخانه در گذشته به عنوان مکان تفریحی برای مردم بود اما امروز (بدلیل  آلودگی، بوی نامطبوع، وفور حشرات و جوندگان پیرامون )آن موجب آزار  است .

وی با بیان اینکه برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت پی گیری های خوبی انجام شده، افزود: برای ساماندهی این دو رودخانه چند دستگاه و سازمان شامل استانداری، شهرداری، آب و فاضلاب و غیره با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرار داد منعقد کرده اند که باید با همکاری و هماهنگی های لازم عملیات اجرایی کار آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های متولی ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود باید همکاری های لازم را داشته باشند، اضافه کرد: ساماندهی این دو رودخانه تنها به عهده محیط زیست، آب و فاضلاب و شهرداری نیست کل مجموعه و ادارات باید همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مردم نباید تنها شاهد برگزاری جلسه های ما  در فضای مجازی باشند بیان داشت: مردم باید کارهای عملیاتی و اجرایی را برای رفع مشکلات رودخانه های یاد شده و ساماندهی آنان مشاهده کنند.

رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند، امروز غرق در آلودگی و به عنوان معضلی زیست محیطی و نگرانی اجتماعی شناخته می شوند و در انتظار نگاه ویژه دستگاه های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این نابسامانی هستند.

زرجوب و گوهررود از رودخانه های روگذر رشت هستند، در گذشته این رودخانه ها  از مکان های دیدنی و تفریحی به شمار می رفتند، در آنها ماهی گیری انجام می شد و مردم برای تفریح به کنار آنها می آمدند اما امروز جزو آلوده ترین رودخانه ها نامیده می شوند تا جایی که توقف در کنار این رودخانه ها به دلیل بوی نامناسب بویژه در فصل تابستان، آزاردهنده است.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به رودبار، از شرق به سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل می باشد و دارای یکهزار و  ۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۸۱ هزار و ۴۴۵  نفر که ۶۹۸ هزار  نفر شهری  و  بیش از ۲۲۰ هزار نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی است.

برچسب ها
نوشته های مشابه
هم‌افزایی ارتش و سپاه منجر به تولید قدرت بازدارندگی شده است
دیدار رییس، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت با فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت
مشارکت مردم در طرح‌های عمران روستایی صیانت از سرمایه ملی است
افتتاح خانه شبانه‌روزی کودکان و نوجوانان «گل بانو» در رشت
تعرفه‌های جدید پزشکان اعلام شد | ویزیت پزشک عمومی ۱۲۶ هزار تومان
شناخت درست از زمان و ظرفیت ها،شرط موفقیت در مسئولیت هاست
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.