صفیر گیلان؛ استاندار گیلان عصر دیروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان گفت: مدیران باید در برابر انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه ها پاسخگو باشند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این دیدار وجود دغدغه‌ی توسعه گیلان‌ در بین اصحاب رسانه را یک دغدغه‌ی مشترک دانست و افزود: […]

صفیر گیلان؛ استاندار گیلان عصر دیروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان گفت: مدیران باید در برابر انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه ها پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این دیدار وجود دغدغه‌ی توسعه گیلان‌ در بین اصحاب رسانه را یک دغدغه‌ی مشترک دانست و افزود: اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی قوی بین مردم و دست اندرکاران نظام هستند باور بنده است.

وی وظیفه‌ی خطیر انعکاس مشکلات مردم از سوی رسانه‌ها را امر به معروف و نهی از منکر با وسیله و ابزار امروزی عنوان و خاطر نشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند مشکلات مردم را به گوش مدیران برسانند و آنان باید نسبت به مردم پاسخگو باشند.

IMG_2824

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پاسخگویی در برابر مردم اندوخته و کارنامه‌ی بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شود اظهار داشت: انشاء ا… با فضایی که رسانه‌ها با بیان نقاط ضعف و قوت مدیران ایجاد می‌کنند بتوانیم اقدامات موثری برجای بگذاریم.

استاندار گیلان شندین حرف مردم به عنوان کارفرمای مدیران را در تصمیم‌گیری‌ها بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: رسانه‌ها یکی از ابزارهای ارتباطی مردم هستند و با اقدامات کارشناسی و شناسایی مشکلات می‌توانند مدیران را در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم کمک کنند.

وی به وجود ظرفیت‌های بسیار بالا در استان گیلان اشاره کرد و گفت: تلاش در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و حوزه‌های اقتصادی می‌تواند در ابتدا منافع مردم گیلان و سپس منافع دیگر هموطنان را تأمین نماید.

دکتر سالاری فرهنگ و تمدن گیلان را از جغرافیا و طبیعت این خطه بسیار غنی‌تر و در کشور زبانزد دانست و افزود: اگر بخواهیم به وضعیت مطلوبی برسیم باید در مسیر خواست مردم حرکت کنیم و در این مسیر نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: اگر افکار عمومی در رسیدن به توسعه‌ی گیلان همراه نباشد قطعاً به نتیجه نخواهیم رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در جهت دهی افکار عمومی و فرهنگ سازی، مطبوعات بسیار تأثیرگذار هستند گفت: اعتقاد ما بر این است که فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری گیلان باید بهتر شود و این وظیفه یک اقدام مشترک از سوی دولت، قوه‌ی مقننه، قوه‌ی قضاییه، رسانه‌ها، اصناف و اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به یک هدف مشترک و زبان واحد موفقیت را در پی دارد افزود: هم مسیر شدن با یکدیگر با تبادل نظر محقق می‌شود و می‌توان از ظرفیت‌ها و نعمت‌های الهی بسیار زیاد موجود در این استان برای توسعه‌ی هر چه بیشتر آن استفاده کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه علی‌رغم مرزی بودن، ساحلی بودن، طبیعتی بی‌نظیر، بارندگی بسیار و داشتن بسیاری از اولین‌ها در سطح کشور هنوز گیلان در بخش مشکلات معیشتی و آسیب‌های اجتماعی نواقصی دارد افزود: با حرکت به سمت توسعه‌ی متوازن می‌توان زمینه‌ را برای بهره‌وری بیشتر در حوزه‌های مختلف ایجاد کرد تا بسیاری از مشکلات معیشتی و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: اینکه فضای جامعه مغشوش شود و در رخدادی به جنبه‌های منفی آن پرداخته شود به نفع جامعه نیست.

دکتر سالاری افزود: امیدواریم با تلاش‌های مضاعف روزهای بهتری را برای گیلان با همدلی و مشارکت عمومی رقم بزنیم.

در این دیدار علی پورحسن سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری با اشاره به اینکه اولین خانه‌ی مطبوعات کشور در استان گیلان تشکیل شد گفت: دغدغه‌ی خانه‌ی مطبوعات دغدغه‌ی توسعه‌ی گیلان و رفاه بیشتر مردم بوده و هست.

حسین داداشی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه خانه‌ی مطبوعات گیلان ۴۰۰ نفر عضو دارد گفت: مجموعاً در حدود ۸۰۰ نفر فعال رسانه‌ای در نشریات محلی، فضای مجازی و روزنامه‌های کثیرالانتشار فعال هستند و تعدادی از نشریات گیلان جزء نشریات برتر کشوری محسوب می‌شوند.

در ادامه‌ی این دیدار مدیر عامل خانه‌ی مطبوعات گیلان اهم اقدامات خانه‌ی مطبوعات را در حوزه‌های خدماتی، فرهنگی و صنفی عنوان کرد و افزود: برگزاری کلاس آموزش روزنامه نگاری نوین، همایش رسانه و انتخابات و برگزاری مراسم روز خبرنگار برخی از اقدامات صورت گرفته در مدت ۱٫۵ سال گذشته بوده است.

کریم خرسندی به برگزاری انتخابات پیش از موعد خانه‌ی مطبوعات در دهم آبان همزمان با سراسر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

در این دیدار هر یک از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه‌ی رسانه‌ی استان پرداختند.