به گزارش صفیر گیلان، سید محمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با اشاره به اینکه تاکنون ۸۷۹ نفر در سامانه کارا در شهرستان رشت ثبت نام کردند اظهار داشت: این افراد به منظور استفاده از تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و پایدار روستایی در این سامانه ثبت نام کردند. فرماندار […]

به گزارش صفیر گیلان، سید محمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با اشاره به اینکه تاکنون ۸۷۹ نفر در سامانه کارا در شهرستان رشت ثبت نام کردند اظهار داشت: این افراد به منظور استفاده از تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و پایدار روستایی در این سامانه ثبت نام کردند.


فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه از تعداد مذکور ۱۳۵ ثبت‌نام مربوط به بخش خدمات، ۴۷۱ ثبت‌نام مربوط به بخش کشاورزی و ۲۷۳ مورد مربوط به صنعت است افزود: ۷۳۵ طرح از موارد ثبت‌نام شده در قالب اشتغال پایدار روستاها و ۱۴۴ طرح در قالب اشتغال فراگیر است.


وی با اشاره به اینکه ۷ جلسه در کمیته فنی شهرستان رشت برگزار شده و در جریان جلسات مذکور ۶۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان رشت تصویب شده است تصریح کرد: این ۶۰ طرح با اعتبار ۵۰ میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان در شهرستان رشت تصویب شده است.


فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه از ۶۰ طرح مذکور ۵ طرح با اعتبار یک میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان به منظور پرداخت تسهیلات به بانک معرفی شده است تاکید کرد: در حال حاضر ۳۵ طرح در کارتابل کارگروه اشتغال استان گیلان به منظور بررسی موجود است.

احمدی مهلت جذب اعتبارات و ثبت‌نام در سامانه کارا به منظور دریافت تسهیلات اشتغالزایی پایان تیرماه امسال در شهرستان رشت به اتمام می‌رسد گفت: مدیران، بخشداران و دهیاران باید در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و پایدار به مردم اطلاع‌رسانی کرده و متقاضیان را شناسایی کنند.


فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درست در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر باید در شهرستان رشت فراخوان شود تاکید کرد: شرایط ایجاد اشتغال در زمینه شغل‌های اداری در کشور با محدودیت مواجه است.


احمدی با تاکید بر اینکه مدیران باید در ثبت‌نام متقاضیان در سامانه کارا توجه و حساسیت داشته باشند تا طرح‌ها در بررسی کمیته فنی با ریزش مواجه نشود بیان کرد: با ایجاد تغییرات مناسب در فرآیند ثبت نام متقاضیان باید شرایط مطلوب و اثرگذاری در اجرای این طرح فراهم شود.