صفیر گیلان ،ابراهیمی افزود: برای خرید و تجهیز این تعداد آمبولانس که به امکانات و تجهیزات درمانی و امدادی مورد نیاز تجهیز شده‌اند، در کل به گته مسئولان  حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است

  • به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت ،دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صفیر گیلان در خصوص مطالبات تامین اجتماعی گیلان ازسازمان تامین اجتماعی از اختصاص سه دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی تامین اجتماعی خبر داد و گفت:این سه دستگاه آمبولانس از کل سرانه کشوری که ۴۶ دستگاه آمبولانس بوده به گیلان با درخواست مسئولان استان و نمایندگان از وزارت اختصاص یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه به زودی شاهد ۴۶ دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات امدادی و درمانی به استان‌های مختلف کشور هستیم که این آمبولانس‌ها در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی، در خدمت بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز خواهند بود که سهم گیلان سه دستگاه است.

ابراهیمی افزود: برای خرید و تجهیز این تعداد آمبولانس که به امکانات و تجهیزات درمانی و امدادی مورد نیاز تجهیز شده‌اند، در کل به گفته مسئولان  حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر حسین ابراهیمی با اشاره به اینکه در کل استان  ما نزدیک به ۲۱ دستگاه آمبولانس برای جابجایی بیماران در مراکز درمانی داریم افزود: از این تعداد ما ۱۰ دستگاه آمبولانس در بیمارستان رسول اکرم و  ۵ دستگاه آمبولانس در  بیمارستان مجهز کومله و همچنین ۲ عدد دستگاه آمبولانس در  پلی کلینیک شماره  یک رشت و نیز  ۱دستگاه آمبولانس در پلی کلینیک انزلی و در شهرستانهای تالش و  فومن هم در مراکز درمانی هر کدام یک دستگاه آمبولانس داریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان به تشریح ویزگی های بیمارستان مجهز کومله لنگرود پرداخت که بعد از بیمارستان رسول اکرم در مرکز استان  مجهز ترین مرکز است آشاره و گفت :بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله با دو دستگاه آمبولانس مجهز ترین بیمارستان در بخش دولتی و خصوصی گیلان است که با ۵ هزار میلیارد تومان هزینه به اتمام رسید .

وی با اشاره به گستردگی خدمات بیمه درمان تأمین اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: برخورداری از درمانگاه نیاز مبرم هر منطقه بوده و به‌روزرسانی خدمات درمانی در اولویت قرار دارد.

ابراهیمی مردمی کردن خدمات در همه سرفصل‌ها را اثربخش توصیف کرد و افزود: طرح‌های در دست اقدام خوبی در حوزه درمان گیلان داریم که بخشی از آن در سال آینده به ثمر می‌رسد.

گفتنی است ؛سازمان تامین‌ اجتماعی با در اختیار داشتن ۴۰۴ مرکز درمانی در سراسر کشور مشتمل بر ۷۹ بیمارستان و ۵ مرکز جراحی محدود، دومین تولیدکننده خدمات درمانی در کشور بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری