رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در ۶ ماهه۱۴۰۰ به طور متوسط ماهیانه بیش از ۲هزار و۴۰۰خودروی سنگین شامل انواع کامیون، اتوبوس و مینی بوس به دو مرکز فعال معاینه فنی استان مراجعه نمودند که ۷۷ درصد آنها موفق به اخذ برگه معاینه فنی شدند.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛سعید حسین رضایی، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: طی ۶ ماهه سالجاری ۱۴ هزار و ۴۳۵ خودروهای سنگین به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین گیلان مراجعه نمودند.

وی افزود: در ۶ ماهه۱۴۰۰ به طور متوسط ماهیانه بیش از ۲هزار و۴۰۰خودروی سنگین شامل انواع کامیون، اتوبوس و مینی بوس به دو مرکز فعال معاینه فنی استان مراجعه نمودند که ۷۷ درصد آنها موفق به اخذ برگه معاینه فنی شدند.

سعید رضایی در ادامه گفت: در ۶ ماهه سالجاری تعداد ۱۴هزار و ۴۳۵ خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه نمودند که از این تعداد۱۱هزار و ۱۶۱ مورد پس از سپری نمودن مراحل مختلف تست مکانیزه برگه معاینه فنی دریافت نمودند و به ۳هزار و ۲۷۴مورد نیز به دلیل داشتن اشکالات فنی جهت رفع نواقص نواقص مشاهده شده و مراجعه مجدد به مرکز معاینه فنی مهلت لازم داده شد.

وی خاطر نشان نمود: خودروهای سنگین پس از ورود به مراکز معاینه فنی مراحل مختلف تست مکانیزه را که شامل بررسی میزان آلایندگی – میزان صدا – لغزش جانبی چرخهای جلو – تست کمک فنر – تست کیلومترشمار- تست ترمز- تست جلوبندی – تست ظاهری اطراف بدنه – تست نورچراغ را پشت سر می گذارند و در صورت تایید برگه معاینه فنی دریافت می نمایند.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری