به منظور فرا رسیدن هفته ایمنی حمل و نقل مراسم گرامیداشتی در دبستان وحدت شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛گفتنی است این مراسم با هدف گرامیداشت هفته ایمنی حمل و نقل و در اولین روز این هفته که تحت عنوان مراقبت از کودکان و دانش آموزان نامگذاری شده مراسمی با حضور  مدیر  کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ،  فرمانده پلیس راه استان و جمعی ازمربیان و دانش آموزان با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

فریبرز مرادی، مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل وجاده ای استان  با حضور در جمع دانش آموزان دبستان وحدت گفت: دانش آموزان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند و نامگذاری اولین روز از هفته ایمنی حمل و نقل به نام مراقبت از کودکان و دانش آموزان نشان دهنده حساسیت دست اندرکاران امر به ایمنی و سلامتی آینده سازان کشور می باشد.

ایشان سپس افزود: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گیلان با هدف کاهش تلفات انسانی در حوادث رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بخش دانش آموزی طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها را از سال ۷۸ به مرحله اجرا در آورده است.

وی خاطر نشان نمود:این طرح در دوبخش آموزشی و فیزیکی اجرا می گردد که  در بخش آموزشی ؛ آموزش مفاهیم صحیح ترافیکی به دانش آموزان از طریق حضوری و مجازی با توجه به شرایط موجود در دستور کار قرار گرفته و در بخش فیزیکی ؛هم ایمن سازی فضای بیرونی مدارس تحت پوشش این طرح در حاشیه راههای استان مد نظر قرار می گیرد.

گفتنی است در انتهای مراسم مذکور هدایایی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بین دانش آموزان  حاضر در مراسم توزیع گردید.