به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفت و گوی با بیان اینکه تهدید پاییز را می‌توانیم به یک فرصت تبدیل کنیم،گفت : اگر مردم مسایل بهداشتی را رعایت نمایند، در فصل پاییز حتی ممکن است شرایطی بهتر از سال‌های گذشته داشته باشیم و بتوانیم این بیماری‌ها ( […]

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفت و گوی با بیان اینکه تهدید پاییز را می‌توانیم به یک فرصت تبدیل کنیم،گفت : اگر مردم مسایل بهداشتی را رعایت نمایند، در فصل پاییز حتی ممکن است شرایطی بهتر از سال‌های گذشته داشته باشیم و بتوانیم این بیماری‌ها ( بیماری های حاد تنفسی ) را مدیریت کنیم.

 دکتر آبتین حیدرزاده در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا ، بر  رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت : با شروع فصل پاییز ، بیماری‌های حاد تنفسی همچون آنفلوانزا نیز شیوع پیدا می کند ، اما امسال امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی ( شست وشوی دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ) از سوی مردم ، شاهد ابتلا کمتر به این بیماری‌نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

وی در ادامه رعایت موازین بهداشتی را در پیشگیری و کنترل بیماری ها ی حاد تنفسی مهم دانست و تصریح کرد : اگرچه با توجه به شیوع کرونا ، شروع فصل پاییز برای ما یک تهدید محسوب می شود ، اما می توانیم این تهدید را با جدی گرفتن  رعایت موازین بهداشتی از سوی همه افراد جامعه، به یک فرصت تبدیل کنیم و احتمال ابتلا افراد به آنفلوانزا راکاهش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه غربالگری کرونا همچنان ادامه دارد، یاد آورشد؛ کنترل افراد مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا از طریق سایت  SALAMAT.ORG  انجام می‌گیرد  و سامانه تلفنی۴۰۳۰ نیز، در حال فعالیت می باشد.

دکتر حیدر زاده با اشاره به اینکه در فصل پاییز با بیماری های حاد تنفسی کرونا، سرماخوردگی و آنفلوانزا مواجه هستیم، از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی  ( مراکز جامع سلامت ) دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد .

 وی در پایان ضمن اشاره به  آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از بیمارهای حاد تنفسی ، آگاه سازی مردم از طریق رسانه ها  و رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم ، ابراز امیدواری کرد شاهد کاهش ابتلا افراد به بیماری های حاد تنفسی باشیم.