به گزارش صفیر گیلان؛، امروز شنبه ۱۹ فروردین، رییس و اعضای هیات عالی نظارت به همراه نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار، سید کاظم دلخوش رییس هیات عالی استان ضمن ارایه گزارشی از فرایند شروع به کار این […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛، امروز شنبه ۱۹ فروردین، رییس و اعضای هیات عالی نظارت به همراه نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار و گفت و گو کردند.
در این دیدار، سید کاظم دلخوش رییس هیات عالی استان ضمن ارایه گزارشی از فرایند شروع به کار این هیات، به بیان مواردی از ابهامات موجود در قوانین مرتبط با انتخابات شهر وروستا پرداخت و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری سایر نمایندگان استان نسبت به رفع این موارد از طریق مجلس شورای اسلامی اقدام نماییم.
دلخوش با بیان اینکه قانون، اختیار عمل را در انتخابات شوراهای شهر و روستا، به نمایندگان مجلس سپرده است، افزود: در این مدت، نشست هایی با استاندار، فرمانداران شهرستان ها و نیز مراجع چهارگانه بررسی کننده رد و یا تایید صلاحیت داوطلبان، برای هماهنگی های لازم برگزار شده است و به نتایج و تعاملات خوبی دست یافته ایم.
وی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این بوده تا با تدبیر، تشریک مساعی و تجمیع سلایق نمایندگان استان به منظور انتخاب رابطین، ناظرین و بازرسان مجرب برای همکاری با هیات عالی نظارت، این مهم را با رعایت عدالت و احترام، به سرانجام مطلوب برسانیم.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: با تعامل عقلانی و دین مدارانه میان مسوولین و جمعیت تاثیرگذار استان و با داشتن افکاری مسوولانه و در سایه ولایت، می توانیم بسیاری از مشکلات را از سر راه برداریم.
آیت ا… قربانی در پایان با بیان اینکه ما مدیون این نظام و خون پاک شهیدان هستیم و باید اخلاق را در مساله انتخابات به طور اخص در نظر بگیریم، افزود: تمام سعی مسوولین و مردم باید بر این باشد که در این مهم، افراد بی تعهد و بی ایمان را روی کار نیاورند.