عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه بخش اعظمی  از تالاب انزلی در جوار زمینهای شهرستان صومعه سرا است گفت:سالانه ۱۰ میلیون پرنده به تالاب میاد که مشکل آلودگی زرد جوب و گوهر رود  امروز به تالاب میاد و بحث زیست محیطی و اینکه زباله وارد تالاب می شود و مرگ تدریجی تالاب را رقم می زند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ سید کاظم دلخوش در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا که با حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت برگزارشد، با تاکید بر این موضوع، که خوشحالم که دولت محترم با وزرا به گیلان تشریف اوردند افزود: آقای فاطمی امین صادقانه و با دل و جان برای پیگیری مشکلات بخش صمت  ما را همراهی دارند و زحمت کش هستند در وزرات خانه سنگین و ما هم کمک حال ایشان هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: آقای فاطمی امین هم در دوران معاونت در وزارتخانه و هم در مدت تصدی وزارت صمت برای توسعه بخش صمت بسیار جدی و پیگیر هستند.

وی از دکتر فاطمی خواست تا مشکلات شهرستان را ویژه پیگیر باشند  و مصوبات را پیگیر و به عنوان نماینده مشکلات را در حضور رئیس جمهور مطرح می کنم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان شهدای انقلاب و مدافع حرم و .. و فرهنگی و فرهیخته  بیان کرد: رتبه یک تولید چوب کشور هستیم و این حوزه پتانسیل ارتقا شاخص های صادراتی را دارد و کشاورز نمی تواند تنها شغل مردم باشد.

وی به منطقه محروم تنیان و گوراب زرمیخ اشاره و افزود:پایگاه میرزا کوچک در صومعه سرا بوده و اینجا سرزمین علماست.

دلخوش با بیان اینکه گروه کارخانجات ابریشم گیلان( صومعه سرا) پس از ۱۲ سال رکود به چرخه تولید بازگشته است،گفت: در این حوزه هم پتانسیل ارتقای بیشتری وجود دارد.

وی افزود: ۸۰۰ کارگر در گذشته از کارخانه ابریشم با خصوصی سازی خارج و امروز ۸۰ کارگر دارد که ما نیازمند حمایت کشاورزان در توسعه مزرعه توت و نوغانداری و تولید پیله ورود کنند و دولت هم تسهیلات بیشتری در اختیار مالک جدید قرار دهد..

نماینده صومعه سرا به بزرگترین مرغداری شهرستان اشاره و فزود: در حوزه کشاورزی و در تولید پیله چای ،شکر و .. صومعه سرا زبانزد است و مردم از فرصت استفاده میکنند.

وی در پایان تصریح کرد: مشکلات شهرک صنعتی نیمه فعال صومعه سرا اگر حل شود، روند جذب سرمایه گذاران تسریع خواهد یافت و با ورودسرمایه گزار ما رونق شهرک صنعتی  و به واسطه آن اشتغال را خواهیم داشت.
دلخوش تسهیلات و پروانه کسب را یکی از چالش عرصه تولید در شهرک صنعتی خواند و گفت:شهرک صنعتی صومعه تقریبا” نیمه فعال است .
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه بخش اعظمی  از تالاب انزلی در جوار زمینهای شهرستان صومعه سرا است گفت:سالانه ۱۰ میلیون پرنده به تالاب میاد که مشکل آلودگی زرد جوب و گوهر رود  امروز به تالاب میاد و بحث زیست محیطی و اینکه زباله وارد تالاب می شود  و سنبل آبی و آزولا که آسیب جدی تالاب  است  و من برای رهبری نامه در یک جمله نوشتم  مرگ تدریجی تالاب و اگر رفع نشود ما تالاب را  در ثانیه ها از دست خواهیم داد.

گفتنی است که جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا با حضور سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، فرمانده سپاه و اعضای شورای اداری شهرستان صومعه سرا، رییس سازمان صمت و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان، امامان جمعه صومعه سرا و گوراب زرمیخ در کنار فعالان اقتصادی و صنعتگران شهرستان حضور داشتند.

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری