رئیس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت : از طرح های پیشنهادی این مرکز در راستای ترویج فرهنگ اسلامی استقبال می کنیم و حمایت از این کانون ها در دستور کار شورا و شهرداری رشت قرار دارد.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در دیدار با مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان در ساختمان شورای رشت با اشاره با اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد ، بستر مناسبی برای انجام برنامه های فرهنگی هنری اسلامی هستند اظهار کرد: این کانون به منظور تعاملات بیشتر می تواند انتظاراتی را که از حوزه مدیریت شهری دارد در قالب یک طرح آماده و پس از آن با بررسی مباحث اشتراکی در قالب یک تفاهم نامه ، همکاری های مشترک را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه مساجد بهترین بستر به منظور جذب نسل نوجوان و جوان است افزود: باید زمینه های لازم را مهیا کنیم و با توجه به علایق فرزندان این شهر و دیار برایشان برنامه های فرهنگی هنری اسلامی تعریف شود.

 مساجد بزرگترین مرکز شکل گیری انقلاب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به نگاه حمایتی شورا نسبت به کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: نسل ما نیز در گذشته با حضور در مساجد با اندیشه های امام (ره)و انقلاب آشنا شد و مساجد بزرگترین مرکز شکل گیری انقلاب بود و باید این بستر برای تربیت نسل مومن و انقلابی تقویت شود.

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز با قدر دانی از نگاه حمایتی و دغدغه مند ریاست شورای رشت نسبت به موضوع مساجد اظهار کرد: شبکه کانون های مساجد شباهتی با پایگاه های بسیج در محلات دارند و نیازمند حمایت و توجه مسئولین هستند.
رضا حاجتی با بیان اینکه بستر کانون ها به منظور اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی در شهر رشت کاملا مهیا است افزود: مساجد بستری مناسب و‌کاربردی و کم هزینه در حوزه فرهنگ هستند که در کنار توجه به مقوله فرهنگ و مذهب در توسعه اخلاق نیز نقش بسیار مهمی دارند.
در این دیدار مقرر شد به منظور آشنایی بیشتر شورا با شرح وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان و زمینه سازی به منظور همکاری های بیشتر در حوزه مباحث فرهنگی هنری ، طی هفته آینده اعضای شورا بازدیدی از مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان داشته باشند.