صفیر گیلان ؛به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ‌”محمدرضا محمدی” در نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت که با حضور شهردار رشت، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، شورا و اعضای این کمیسیون برگزار شد، بر ضرورت راه اندازی مرکز کنترل ترافیک تاکید کرد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی […]

صفیر گیلان ؛به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ‌”محمدرضا محمدی” در نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت که با حضور شهردار رشت، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، شورا و اعضای این کمیسیون برگزار شد، بر ضرورت راه اندازی مرکز کنترل ترافیک تاکید کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در این نشست با اشاره به اینکه پلیس مسئولیت نظم دهی ترافیکی شهر را بر عهده دارد؛ گفت: وضعیت ترافیک شهر راضی کننده نیست.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مسئول ترافیک تنها پلیس راهنمایی و رانندگی نیست، افزود: کلان شهر رشت را نمی‌توان تنها با نیروی پلیس مدیریت کرد.

وی با اشاره به محدود بودن نیروی انسانی پلیس راهور برای نظارت برتمامی معابر شهری، بیان داشت: شرایط جوی نیز در فصول مختلف، امکان نظم‌بخشی احسن ترافیک را از پلیس می گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان راه اندازی مرکز کنترل ترافیک را نیاز امروز شهر رشت دانست و افزود: مشکلات زیادی در زیرساختها و معابر وجود دارد که باید رفع شوند.

سرهنگ محمدی با اشاره به مشکلات تحمیل شده به ترافیک شهر به علت عدم اجرای تعهدات مربوط به پیاده‌راه فرهنگی و خط ویژه بدون اتوبوس، تاکید کرد: درخواست پلیس توسعه حمل و نقل عمومی است ولی در صورت ادامه این روند، پلیس با اختیارات قانونی خود، شرایط استفاده شهروندان از خط ویژه را نیز فراهم خواهد کرد.#