به گزارش پایگاه خبری صفیر  گیلان؛ اسدالله عباسی در جلسه  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان  اظهار کرد: پیشگیری فقط کنترل مرزها و مبارزه با قاچاقچیان نیست و باید در اندیشه و فکر مردم و خانواده ها کار کرد و آنان را از این بلای خانمان سوز آگاه ساخت. نماینده عالی دولت در گیلان […]

 به گزارش پایگاه خبری صفیر  گیلان؛ اسدالله عباسی در جلسه  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان  اظهار کرد: پیشگیری فقط کنترل مرزها و مبارزه با قاچاقچیان نیست و باید در اندیشه و فکر مردم و خانواده ها کار کرد و آنان را از این بلای خانمان سوز آگاه ساخت.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: از سوی دیگر هزینه های پیشگیری به طور حتم بسیار کمتر از هزینه های درمان است و با وجود اینکه معتادان برای جامعه هزینه های مادی و معنوی دارند، باید در بخش پیشگیری بیشتر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود حدود ۸۰۰ نوع مواد مخدر، دشمنان در این بخش به صورت خاموش و خزنده تلاش می‌کنند تا جوانان و نوجوانان ما را در دام اعتیار قرار دهند.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه ما شهدای زیادی را در راه مبارزه با مواد مخدر نثار میهن کردیم ، باید تلاش کنیم تا تعداد معتادان در جامعه کاهش یابد.

استاندار گیلان اضافه کرد: با وجود بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی، نهادهای فرهنگی و آموزش و پرورش باید برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن، برنامه های مختلف را اجرا کنند  تا نوجوانان فریب تبلیغات پر زرق و برق را نخورده و باید آنان را از عواقب خطرات اعتیاد بیشتر آگاه کنیم.

عباسی بیان کرد: همچنین مسئولان فرهنگی باید با ساخت برنامه های مختلف دانش آموزان و همچنین خانواده های آنان را از خطرات ناشی از استفاده از مواد مخدر صنعتی آگاه سازند.

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه جدی با مواد مخدر و کاهش معتادان در جامعه باید همفکر بود و همه دستگاههای مربوطه باید با تعامل با همدیگر در این بخش ورود کنند به خصوص مراکز فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد برنامه های موثری را تهیه و ارایه دهند.