به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست با جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس شاغل در استانداری گیلان اظهار کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل (ره) و رشادت ها و فداکاری های بهترین فرزندان این سرزمین در دفاع از آرمان […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست با جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس شاغل در استانداری گیلان اظهار کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل (ره) و رشادت ها و فداکاری های بهترین فرزندان این سرزمین در دفاع از آرمان های کشور و ارزش های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی را گرامی می دارم.

وی با بیان اینکه مردم ، دولت و همه نیروهای مسلح تحت فرماندهی امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ سراسر افتخار کشور عزیزمان آفریدند، افزود: نتیجه خلق حماسه ها، همدلی و همکاری ها پیروزی بود و امروز نیز به پشتوانه وحدت، وفاق و انسجام، هدایت های رهبر معظم انقلاب و تلاش های همه ارکان نظام و ملت بزرگ ایران، جمهوری اسلامی مقتدرانه در صحنه های مختلف نقش آفرینی می‌کند و مسیر شکوفایی، تعالی و توسعه کشور را می پیماید.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: هشت سال ایستادگی و فداکاری رزمندگان اسلام و خانواده های آنان و انگیزه دینی و حضور در میدان های نبرد برای رضای خدا، درسی برای متجاوزان و قدرت‌های بزرگ بود که بدانند مرام و روحیه سرداران شهیدی چون قاسم سلیمانی، صیاد شیرازی، حاج احمد کاظمی، باکری‌ و همت‌ و نیز ایثار شهید املاکی ها و نمونه های بسیار دیگر، بین آحاد ملت نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود سلاح ایمان و کلید واژه های خلوص نیت و جلب رضای خدا در ملت ایران موجب شده تا ایستادگی و مقاومت آنان همچنان استمرار یابد، گفت: دفاع از دستاوردهای شهدا و صیانت از راه و آرمان های آنان وظیفه همگان است تا روحیه جوانمردی ، ایثار، خلوص و همدلی، همواره در جامعه ما ساری و جاری باشد.

استاندار گیلان افزود: ترکیب هنر و علم در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، می تواند نقش بسزایی در آگاهی بخشی نسل آینده ملت ایران و معرفی شخصیت های آشنا و گمنام دوران دفاع مقدس داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ، نقش اساسی در تبیین دوران دفاع مقدس برای نسل جوان دارد، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امروز بار سنگینی بر دوش اصحاب فرهنگ و هنر قرار دارد تا واقعیات هشت سال دفاع مقدس و خاطرات را در قالب کتاب، شعر و دیگر تولیدات هنری برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارند.

دکتر زارع با اشاره به اینکه رزمندگان جوان ۱۶ تا ۲۳ ساله دوران دفاع مقدس امروز سپید مو شده و بسیاری از آنان از دنیا رفته و خاطراتی در سینه ها مانده ، گفت: اگر امروز روحیه همبستگی و مقاومت در جامعه ما مقابل استکبار وجود دارد، بی‌تردید دفاع مقدس در ترویج و تثبیت این روحیه نقش بسزایی داشته لذا فضا و عطری که ایثار و شهادت در جامعه ایجاد کرد، امروز هم به مشام می‌رسد.

وی با بیان اینکه فضای کشور و استان در هفت ماه اخیر به واسطه شیوع ویروس کرونا تداعی گر دوران دفاع مقدس شد، افزود: کادر درمان، پزشکان، پرستاران، کارکنان دولت، گروه های جهادی و اقشار مختلف مردمی برای نجات هم‌نوعان خود، از جان گذشتند و شجاعانه ایستادند و به یقین ایران اسلامی تا همیشه به فرزندانی که تاریخ‌ساز و گره‌گشا بوده‌اند، می‌بالد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس شاغل در دستگاه‌های اجرایی که مجاهدت های آنان زبانزد است باید در کار، تلاش و خدمت نیز برای دیگر کارکنان به ویژه جوانان الگو باشند و برخورد شایسته در راستای جلب رضایتمندی ارباب رجوع و تکریم آنان را با عملکرد خود به دیگران بیاموزند.

در پایان این نشست از ۳۴ رزمنده دوران دفاع مقدس و دو نفر از مدافعان حرم شاغل در استانداری با اهدای لوح سپاس توسط استاندار گیلان قدردانی شد.