برزگر با بیان اینکه فعالیت‌های ساخت و مقام سازی مسکن روستایی یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در روستاها می‌باشد، افزود: تا کنون ۷۳ در صد از خانه های روستایی شهرستان لاهیجان مقاوم سازی شده است

به گزارش صفیر گیلان، دکتر جعفر برزگر سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه حجت الاسلام و المسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مهندس رحمتیان معاون بازسازی و مسکن روستایی، مهندس عباسی سرپرست بنیاد مسکن شهرستان لاهیجان با دکتر محمودی فرماندار شهرستان لاهیجان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر جعفر برزگر به تشریح فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از جمله اجرای طرح های هادی روستایی، ساخت و ساز مسکن، مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و … پرداخت و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، همواره در راستای محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت استان به ویژه امر محرومیت زدایی در سطح روستاها پیشتاز و گام های مطلوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ساخت و مقام سازی مسکن روستایی یکی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در روستاها می‌باشد، افزود: تا کنون ۷۳ در صد از خانه های روستایی شهرستان لاهیجان مقاوم سازی شده است که امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان و تعامل بانکهای عامل بتوانیم سهمیه سال ۱۴۰۰ را نیز جذب نمائیم.

برزگر به صدور سند مالکیت روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد بیش از ۱۷۰۰۰ فقره صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان لاهیجان صادر شده است. سرپرست بنیاد مسکن استان یادآور شد: اجرای طرح هادی روستاها به منظور تامین عادلانه امکانات و ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود عبور و مرور و ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی انجام می‌پذیرد، که می توان گفت یکی از برنامه ها و اقدامات اساسی بنیاد مسکن به شمار می آید.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به فعالیت انجمن خیرین مسکن ساز استان و احداث ۶۲۷ واحد مسکن برای محرومین در شهر رشت خواستار تشکیل هیات امنا خیرین مسکن ساز در شهرستان لاهیجان شد.

دکتر محمودی فرماندار لاهیجان ضمن تقدیر از عملکرد مناسب و موثر بنیاد مسکن استان در جهت محرومیت زدایی وبهبود وضعیت روستاها، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن به عنوان یکی از دستگاه های تخصصی در زمینه اجرای طرح هادی در سطح روستاها و همچنین مقاوم سازی واحدهای مسکونی خدمات ارزشمندی انجام داده است به طوری که باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها ، تثبیت جمعیت در روستاها و ساماندهی و رفع مشکلات روستائیان شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با تعامل و همراهی فی ما بین با این نهاد انقلابی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در شهرستان باشیم و بتوانیم خدمات مهمی را برای مردم شهرستان ارائه دهیم.