صبح روز نوزدهم دی ماه؛ جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر عمومی افراد داری معلولیت در استان گیلان با حضورسیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، معاون توانبخشی بهزیستی، مسئول امور فرهنگی بهزیستی ، مسئول دبیرخانه سالمندان بهزیستی، رئیس بهزیستی لنگرود، اعضای کمیته تخصصی از دستگاه های اجرایی ، نمایندگان جامعه معلولین و سایر کارشناسان بهزیستی در سالن اجتماعات دکتر خزائلی استان برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری صفیر گیلان؛ سیدمهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان در این نشست ضمن تشکر از حضور نمایندگان ادارات و تشکل های غیر دولتی معلولین بیان داشت: بحث ترویج فرهنگ مناسب سازی و نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت از مقاطع ابتدایی آموزش و پرورش بسیار مهم است و مبحث مناسب سازی از حقوق اولیه افراد دارای معلولیت است.

وی همچنین به رعایت اصول مناسب سازی صحیح اشاره کرد و گفت: بسیاری از رمپ های ایجاد شده در سطح شهر دارای استاندارد مطلوب و اصولی نیستند و در این راستا مدیران بایستی دغدغه مند عمل نمایند تا نتایج مطلوب حاصل شود.

در ادامه این نشست دکتر عابدین قاسمیان معاون توانبخشی بهزیستی گیلان نیز بر اجرایی شدن مناسب سازی در بخش های دولتی و تحویل امر به بخش های خصوصی تاکید کرد و گفت: محوریت امر می بایست اجرای قانون باشد و بهره مندی از انجمن های معلولین یکی از موارد کاربردی برای تسریع در انجام کار است.

همچنین در این نشست رحیم تکاملی مسئول امور فرهنگی بهزیستی گیلان نیز عنوان کرد:رعایت اصل مبحث مناسب سازی یک نوع فرهنگ سازی است و این مقوله یکی از مولفه های مهم و اساسی حقوق شهروندی محسوب می شود و سبب سازگاری اجتماعی فرد و حضور فرد معلول در اجتماع می شود.

در پایان این نشست سایر اعضای حاضر در جلسه با تاکید بر فرهنگ سازی و اجرایی شدن مفاد مصوب در کمیته ها ، حمایت خود را از اجرایی شدن اصول اعلام داشتند.

 

برگزاری جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در بهزیستی گیلان


برگزاری جلسه کمیته تخصصی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در بهزیستی گیلان