رییس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان هشدار داد:

منفعت طلبی به بهانه منفعت شهر در میدان شورا ممنوع/پاکدستی از مؤلفه‌های مهم بررسی صلاحیت‌ها

  پرینت
منفعت طلبی به بهانه منفعت شهر در میدان شورا ممنوع/پاکدستی از مؤلفه‌های مهم  بررسی صلاحیت‌ها
شناسه خبر : 42713 | تاریخ انتشار : 15 بهمن 1399 - 10:12 | 365 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

بهروزی فر پاکدستی کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی را گزینه‌ای بسیار مهم در بررسی صلاحیت‌ها اعلام کرد و گفت: کسانی که به دنبال منافع فردی و شخصی خود هستند نباید وارد میدان شوراها بشوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛«خلیل بهروزی‌فر»، با اشاره به این نکته که کسانی که به دنبال منافع فردی و شخصی خود هستند نباید وارد میدان شوراها بشوند اظهار داشت: پاکدستی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که در بحث بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان، شورا را به عنوان یک نهاد مردمی که پل ارتباطی بین مردم و مسئولان محسوب می‌شود دانست و بیان داشت: شوراها نهاد بسیار مهمی هستند که می‌توانند در توسعه، عمران و آبادانی روستاها و شهرها تاثیر مستقی داشته باشند.

بهروزی‌فر با تاکید بر اینکه در سطح شوراهای شهر و حتی شوراهای اسلامی در روستاها عملکردها باید آن طور که باشند نیست عنوان کرد: مدیریت شهری و روستایی در شرایط فعلی بر اساس قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دست شوراها، شهرداران و دهیاران است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس انتخاب افرادی که برای شوراهای شهر و روستا برگزیده می‌شوند را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: کسی که می‌خواهد وارد میدان شوراهای شهر و روستا بشود در حقیقت به مردم تعهد دارد و بایستی به دور از منافع فردی، خودش را در خدمت مردم ببیند.

وی از تصویب طرح مدیریت تعارض در منافع در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و با تاکید بر اینکه طرح مذکور جهت تبدیل به قانون باید به صحن علنی مجلس بیاید افزود: امیدواریم با بازنگری‌هایی که در انتخابات شوراها اعمال می‌شود بتوانیم زمینه را برای توسعه بیشتر شهرها و روستاها فراهم کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تصویب نهایی طرح مدیریت تعارض در منافع و تایید آن توسط شورای نگهبان کمی زمان‌بر است اذعان کرد: نمایندگان مجلس با جدیت این امر را پیگیری می‌کنند تا افرادی که قصد خدمت بی‌منت به مردم دارند وارد عرصه شوراها بشوند.

بهروزی‌فر بحث پاکدستی شوراها را مبحثی بسیار مهم خواند و با اشاره به اینکه کسانی که پاکدست هستند می‌توانند وارد میدان شوراهای اسلامی شوند عنوان کرد: امیدواریم پایش و پالایش خوبی در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام بگیرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات شوراها از کمیسیون امور داخلی و شوراها در دستور کار مجلس قرار گرفت یادآور شد: بخشی از این قانون در مجلس مطرح و فوریت آن هم مورد تصویب قرار گرفت اما به دلیل اهمیت موضوع اعلام شد که دو شوری بشود.

وی بررسی طرح جامع مدیریت شهری را هم در کمیسیون تخصصی امور داخلی و شوراهای مجلس مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در بحث ترک فعل اگر فرد کاری که باید انجام می‌داد را انجام ندهد مسلما جرم مرتکب شده و باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد بنابراین این موارد جزء مواردی است که در بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها مورد توجه قرار می‌گیرد.

  • منبع خبر : شبستان
برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.