به گزارش صفیر گیلان؛به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آیین تجلیل مقام شامخ پرستار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور پورشور مسئولین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و میهمانان کشوری و استانی در محل سالن نیروی انتظامی ( شهدای ناجا) رشت برگزار شد یوسف زاده چابک ضمن تبریک ولادت با سعادت […]

به گزارش صفیر گیلان؛به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آیین تجلیل مقام شامخ پرستار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با حضور پورشور مسئولین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و میهمانان کشوری و استانی در محل سالن نیروی انتظامی ( شهدای ناجا) رشت برگزار شد

یوسف زاده چابک ضمن تبریک ولادت با سعادت اسوه صبر و شجاعت، زینب کبری (س) و روز پرستارضمن تشکراز پرستاران گفت: یک روز نمی تواند پاسخگوی تمام تلاشهای شما باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مشکلات پیش رو و محدویت منابع، به هیچ عنوان نمی تواند خللی در تلاش ،فداکاری و کوشش جامعه پرستاری وارد کند، اظهار کرد؛ رسیدگی به مطالبات پرستاران در مجلس شورای اسلامی نیز در راس امور قرار دارد و در حال حاضر، رفع مشکلات پرستاران، بزرگترین چالش مسوولین  در تمام اجلاسیه ها و جلسات است .

یوسف زاده چابک با بیان اینکه دانشگاه گیلان با مشکلات ادیده ای که دارد اجازه نداده است تا نیاز پرستاران بی پاسخ بماند و تمام تلاش خود را داشته گفت:خوشحالی شما خوشحالی ماست و ما دغدغه شما را داریم.

وی طرح تحول نظام سلامت را که شرایط جدیدی  هم به لحاظ کاری و هم پرداخت مطالبات، به همراه داشته را بسیار ارزشمند خواند و گفت: پنج هزار نیروی قراردادی در حوزه علوم پزشکی داریم که این دانشگاه ظرفیت استخدام ۲۵۰۰ نفر را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مشکلات سختی کار و نقل انتقالات  که برخی دغدغه آن را  داشتند اشاره  و افزود: برای نیروی قراردادی علاوه بر این نقل و انتقالات که موضل است ما سامانه نقل و انتقالات را راه اندازی کردیم.

ایشان به فراهم بودن شرایط کار برای افراد فارغ التحصیل ،ارتقا کار ،استخدام اشاره و افزود: کسانی که طرح را تمام و متقاضی کار هستند شرایط کار در شهر رشت و بیمارستان خصوصی فراهم است ولی متاسفانه در شهرستان این شرایط نیست.

وی تاکید کرد؛جامعه گیلان به سوی سالمندی پیش می رود  و این در حالی است که جامعه پرستاری می تواند در این زمینه کمک کند.

دکتر یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه در دانشگاه کادر درمانی با کادر پشتیبانی هماهنگ نیست و ما دچار مشکلات و فرسودگی حوزه کار هستیم تصریح کرد؛ در سال ۹۶ با جذب نیروی طرحی مشکل مرتفع شده اما باز پاسخگوی نیازهای دانشگاه نیست و باید این موضوع پیگیری و دیده شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه یکایک شما پرستاران برای من  اهمیت دارید و من گوش شنوای مشکلات شما را دارم  گفت:نظارت مستقیم در تیم پرستاری گیلان دارم و حوزه شما تحت مدیریت رییس دانشگاه است و این مسئله را دنبال و ارتباط نزدیک تر و صمیمی تر بین مسئولان ارشد دانشگاه و پرستاری وجود دارد.

دکتر یوسف زاده با اشاره به پرداخت مطالبات معوقه سال های گذشته پرستاران، از سوی وزارت بهداشت این امر را موجب خوشحالی مسوولین دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواند و یادآور شد: مسلما این مساله تنها نیاز جامعه پرستاری محسوب نمی شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که ارتباط نزدیک و صمیمی تری بین مسوولین ارشد دانشگاه و حوزه پرستاری برقرار شود.

اجرای موسیقی زنده، تقدیر از ۱۰۶ پرستار نمونه ( سه نمونه کشوری)  در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های تابعه دانشگاه از سوی مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان پایان بخش مراسم امروز بود./زلیخا صفری راسته کناری