دفاع مقدس باید به عنوان یک مکتب در نظر گرفته شود تا بتوان زوایای مختلف آن را تمام و کمال مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

صفیر گیلان؛آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار، معاون اجرایی سپاه قدس استان  جانشین فرماندهی مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت،مشاور استاندار در امور ایثارگران، مشاور استاندار در امور زنان و خانواده و خانواده معظم شهدا در سالن شهید عباسپور شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان برگزار شد.

« بهمن داراب زاده» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ابعاد و زوایای مختلفی دارد و مختص به یک هفته نبوده و باید در طول سال و در همه ایام سال به آن پرداخت و آن را تبیین کرد.
وی افزود: ارزش و اهمیت دوران دفاع مقدس و دلاوریهای رزمندگان، ایثارگران، شهدا و آزادگان ما در خلق صحنه های بی نظیر دفاع مقدس به حدی است که امام راحل رضوان الله علیه فرمودند که  به منزلت و جایگاه رزمندگان و دفاع مقدس غبطه می خوردند.
داراب زاده گفت: دفاع مقدس ابعاد و زوایای مختلفی دارد، اما مهمترین جنبه، روح معنوی دفاع مقدس است. ایثار،گذشت، عشق، کار بی ریا، کار برای خدا و ولایت پذیری و … روح معنوی دفاع مقدس است که بی انتها بوده و تبیین آن شاید سال ها زمان ببرد. در واقع به دفاع مقدس باید به عنوان یک مکتب نگریسته شود تا تمام و کمال بتوان زوایای مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس این پیام را به دشمنان می دهد که ملت غیور ایران همیشه آماده و در صحنه است و همچون گذشته آماده هرگونه جانفشانی و از خودگذشتگی می باشند. اگر چه دشمنان با شبهه افکنی و وارونه جلوه دادن حقایق و ایجاد تردید در دل جوانان می خواهند ذهن آنان را منحرف کنند تا بتوانند ارزش دفاع مقدس را کم رنگ کنند و بر ظلم و تعدی خود بر جهانیان ادامه دهند.
وی افزود: امروز فرهنگ غنی دفاع مقدس در بین کشورهای جهان ترویج پیدا کرده است و شاهد گسترش و نفوذ دین مقدس اسلام، جبهه مقاومت و فرهنگ شهید سلیمانی ها در جهان و منطقه هستیم.
سرهنگ حبیبی جانشین  سپاه قدس گیلان در این آیین گفت: ویژگی های فردی و شخصیتی صدام حسین، وضعیت فرهنگی و اقتصادی ایران و نظام های قدرتمند جهانی و منطقه ای از مهمترین عواملی بودند که باعث شکل گیری جنگ تحمیلی بر ملت مظلوم ایران شد.
وی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در تمامی جنگ ها دو بلوک شرق و غرب مقابل هم بودند. اما در دفاع مقدس، دو بلوک شرق و غرب کنار هم بودند و به صدام حسین کمک می کردند تا در جنگ علیه ایران پیروز شوند.
سرهنگ حبیبی گفت: در واقع تمامی ابرقدرت های جهانی کنار صدام حسین علیه ایران بودند. اما رشادت های رزمندگان اسلامی به دشمنان نشان داد که همیشه حق بر کفر پیروز است و خداوند متعال قدرت پوشالی دشمنان را در چشم بر هم زدنی ویران خواهد کرد.
در ادامه آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اهدا لوح سپاسی به خانواده معظم شهدا از آنان قدردانی شد و در خاتمه نیز نمایشگاه هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.
گفتنی است که در این نمایشگاه که مزین به تصویر شهید سردار بزرگ و پرافتخار  اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای بزرگوار بود، ابزار آلات جنگی شامل؛ سامانه میدان تیر الکترونیکی، انواع خمپاره ها و پوکه انواع فشنگ ها به معرض نمایش علاقه مندان گذاشته شد.
شایان ذکر است که ایننمایشگاه در طول هفته دفاع مقدس از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۱۴:۳۰ امروز مورخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه مندان می باشد.