به گزارش صفیر گیلان؛امیر سرتیپ امیر حاتمی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم الحاق ناو موشک انداز «سپر» به ناوگان دریایی شمال کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ناو نماد خلاقیت، ابتکار، خواستن و توانستن است. وی با بیان اینکه این ناو به  ایجاد امنیت و آسایش برای مردم منطقه مشارکت می […]

به گزارش صفیر گیلان؛امیر سرتیپ امیر حاتمی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم الحاق ناو موشک انداز «سپر» به ناوگان دریایی شمال کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ناو نماد خلاقیت، ابتکار، خواستن و توانستن است.

وی با بیان اینکه این ناو به  ایجاد امنیت و آسایش برای مردم منطقه مشارکت می کند، افزود: ساخت این ناو از ابتدای طراحی تا ساخت آن کاملا بومی و در داخل کشور انجام شده است.

وزیر دفاع  خاطرنشان کرد: تمام اجزای ناو با تکیه بر تخصص و علم متخصصان در سازمان صنایع دریایی و با همکاری نیروی دریایی ارتش و دانشگاه ها در استان گیلان آماده شده و بیانگر این است که ما می توانیم متناسب با نیازها خود تولید کنیم.

وی در ادامه با تأکید برتولید نیازهای بومی، تصریح کرد: برای ساخت شناورهای سنگین تر در راستای حضور مقتدرانه در اقیانوس ها اقدام می کنیم.

امیر حاتمی همچنین با بیان اینکه با اراده ای که در دولت وجود دارد در برنامه ششم توسعه این امر امکان پذیر است، ادامه داد: ما در دریای خزر کمتر با خطر مواجه هستیم دریای خزر دریای صلح و دوستی است.

وی افزود: همه همسایگان دریای خزر به این امر مقید هستند و آنچه که در اینجا تولید می شود برای آموزشی است و تجهیزات ساخته شده در دریاهای جنوب کاربری عملیاتی دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه با وجود همه این شرایط در این یگان نیز آمادگی کامل وجود دارد، گفت: اگر کسانی بخواهند ناامنی در منطقه ایجاد کنند نا امنی را سرکوب و اقتدار را به مردم تقدیم کنند.