دکتر رئیس زاده با بیان اینکه در حال حاضر نظام پزشکی جامعه ای منسجم نیست، تصریح کرد: جامعه نظام پزشکی در تحقق سلامت و معادلات آن در حال حاضر وزنی ندارد و لازم است انسجام واحد با شناخت مولفه های قدرت را کسب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛دکتر محمد رئیس زاده در جمع اعضای نظام پزشکی استان گیلان در نشستی ، با اشاره به ظرفیت بی نظیر گیلان در منابع انسانی از جمله پزشکان، اظهار کرد: جامعه پزشکی جز سرمایه های لاینفک جامعه ایران بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه بار صیانت از جامعه پزشکی بر عهده نظام پزشکی است، افزود: نظام پزشکی علاوه بر صیانت جامعه پزشکی باید اهمیت این جامعه را در دیگران تفهیم کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، بر لزوم مراقبت از اعضای سازمان تاکید کرد و متذکر شد: باید با صیانت از خود در داخل و صیانت از سازمان از بیرون این مراقبت در سازمان نظام پزشکی نهادینه شود.

رئیس زاده، بر لزوم ساماندهی نظام پزشکی و تلاش برای برون رفت از این مهم تاکید کرد و گفت: اینکه بفهمیم چرا وضعیت سازمان پزشکی نظام مند نیست، خود نیمی از اصلاح است و باید تلاش شود خود جامعه پزشکی جامعه منسجم باشد و نقش خود را بشناسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نظام پزشکی جامعه ای منسجم نیست، تصریح کرد: جامعه نظام پزشکی در تحقق سلامت و معادلات آن در حال حاضر وزنی ندارد و لازم است انسجام واحد با شناخت مولفه های قدرت را کسب کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بر لزوم ساماندهی نظام پزشکی توامان با افزایش تعاملات با سازمان های بیرونی تاکید کرد و افزود: باید با شناخت و درک صحیح از سرمایه های سازمان، پشتوانه هایی را در کنار تعاملات بیرونی ایجاد کنیم.

رئیس زاده، بر لزوم ساماندهی و تقویت نظام پزشکی شهرستان ها تاکید کرد و گفت: نظام پزشکی شهرستان ها ستون فقرات نظام پزشکی هستند و هر چقدر سازمان نظام پزشکی شهرستان ها تقویت شود در راستای آن نظام استان و کشور با مانور قدرت و تاثیر گذاری بر دیگر بخش ها، تقویت خواهد شد.

وی بر لزوم افزایش تعاملات نظام پزشکی با سازمان های بیرونی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی تاکید و خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بالاترین سطح تعامل با نظام پزشکی قرار دارد و این فرصتی مغتنمی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بر ضرورت نهادینه کردن منافع مردم و جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت: هر جا منافع مردم و جامعه پزشکی توامان با یکدیگر دیده شود و نابسامان نباشد مردم و جامعه پزشکی توامان با یکدیگر سود می‌برند.

رئیس زاده با تاکید بر اینکه باید فعالانه به اعضای نظام پزشکی در شهرستان ها خدمت شود، عنوان کرد: اعضای سازمان باید نظام پزشکی را مامن و پناهگاه خود بدانند و بعضا مسئولان‌ سازمان برای حل مشکلشان به سراغ آنها بروند.

 

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری