اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه جذب مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور اعضای شورای تامین شهرستان و خبرنگاران و اصحاب رسانه به ریاست فرماندار فومن در فرمانداری شهرستان برگزار شد. در این جلسه، محسنی فرماندار شهرستان با اشاره به فرارسیدن رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: جلسه امروز با هدف […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه جذب مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور اعضای شورای تامین شهرستان و خبرنگاران و اصحاب رسانه به ریاست فرماندار فومن در فرمانداری شهرستان برگزار شد.
در این جلسه، محسنی فرماندار شهرستان با اشاره به فرارسیدن رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: جلسه امروز با هدف تشریح امنیت رسانه و بیان بایدها و نبایدهای انتخابات برای خبرنگاران یعنی معاضدان متولیان انتخابات در شهرستان برگزار می شود، لذا کمک و مساعدت برای فراهم کردن موجبات برگزاری انتخاباتی باشکوه با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران حرفه ای در بهره گیری از فضای مجازی با تولید محتوا برای تشویق مردم برای حضور در انتخابات حائز اهمیت است، از تلاش های خبرنگاران در انعکاس عملکرد مسئولین و بازتاب مطالبات مردم به همراه نقد درست و منصفانه، قدردانی کرد.
محسنی با تشکر از تلاش های یک ساله خبرنگاران در انعکاس خدمات و اقدامات انجام شده در شهرستان در مقابله با کرونا و افزایش آگاهی عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی، خواستار استمرار این اطلاع رسانی و معاضدت اصحاب رسانه به دولت در مبارزه و کنترل بیماری کرونا شد.
وی با اشاره به این که تلاش شده از ظرفیت ارزشمند خبرنگاران در شهرستان به خوبی بهره گیری شود، با اشاره به تاسیس کانون خبرنگاران، اظهار کرد: ظرفیت سازی برای استفاده از سواد رسانه ای و توان خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان در دستور کار قرار دارد.

فرماندار فومن اظهار کرد: دیدگاه رسانه و خبرنگاری که دارای تحلیل و تولید محتوا باشد، مورد استقبال قرار می گیرد، اما استفاده از ادبیات خارج از عرف خبری و انعکاس افکار مغرضانه، امری سازنده نخواهد بود.

محسنی افزود: انتخابات یکی از موثرترین رخدادها، فرصت ها و ظرفیت های هر کشور برای تامین منافع ملی است. لذا رسانه ها به عنوان گروه مرجعی اثرگذار، در انتخابات نقش مهمی دارند و ضرورت دارد با هنر رسانه ای خود، ضمن بیان واقعیات و داشتن نقد منصفانه و درست، زمینه ساز شناسایی مسائل و معاضد در رفع کاستی های احتمالی باشند.

وی در ادامه گفت: همه باید تلاش کنیم انتخابات باشکوه برگزار شود زیرا مشارکت بالا متضمن قوام و امینت بالا و منجر به تولید امنیت پایدار می شود که در ادامه، منافع ملی کشور را تامین خواهد کرد.

محسنی افزود: به منظور توسعه و پیشرفت کشور و مقابله با تحریم ها، باید با شور و شوق بالا وارد عرصه انتخابات شویم و مشارکت حداکثری ایجاد کنیم. لذا انتظار می رود رسانه ها با تولید محتوا، بستر مشارکت حداکثری مردم را فراهم می کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: این دوره از انتخابات به سبب شیوع بیماری کرونا، از ادوار قبلی متفاوت است و شاهد تغییرات جدیدی در شیوه تبلیغات داوطلبان، ساعات برگزاری انتخابات و همچنین تعداد شعب و افراد حاضر در شعب انتخاباتی هستیم. در بحث تبلیغات نیز، تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای داوطلبان اندیشیده شده است.

محسنی با تذکر این که به جای ایجاد هیجان انتخاباتی، باید بر افزایش شور و شوق و مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات پیش رو تمرکز کرد تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه ها باید در برابر تهدیدهایی از قبیل تخلیه تلفنی هشیار باشند و از رفتارهای هیجانی در بیان نتایج پرهیز کنند و مجوزهای مربوطه را جهت اقداماتی از جمله نظرسنجی اخذ کنند.

وی در پایان از نقش خبرنگاران در ایجاد بستر سالم در راستای کمک به مسئولین و متولیان انتخابات قدردانی کرد.

در این نشست همچنین دادستان شهرستان و فرمانده سپاه ناحیه و خبرنگاران مطالبی را مطرح نمودند.