به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد با بیان اینکه رسانه در حوزه فرهنگ آفرینی می تواند تاثیر گذار باشد، گفت: سرعت و تأثیر رسانه در جامعه بسیار بالا است و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد با بیان اینکه رسانه در حوزه فرهنگ آفرینی می تواند تاثیر گذار باشد، گفت: سرعت و تأثیر رسانه در جامعه بسیار بالا است و بهره مندی از رسانه‌ها باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.ایشان سازمان تبلیغات اسلامی  را سازمانی مردمی خواند و تاکید کرد : اصحاب رسانه و مردم مبلغین دین هستند و همه طیف‌ها باید برای ترویج اسلام ناب محمدی (ص) با یکدیگر همکاری و همدلی کنند.

image_2019_6_20-5_30_50_163_N4u

حجت الاسلام مهدوی حضور نخبگان، فرهیختگان حوزوی، دانشگاهی  را در کنار مبلغان روحانی، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی یکی از مهمترین راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج انقلاب اسلامی خواند و گفت: سازمان تبلیغات یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی و منشأ خدمات است و تأسیس این سازمان یک تصمیم روشن بینانه با هدف تبلیغ اسلام ناب محمدی به ویژه جوانان جویای معرفت است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه ضرورت وجودی سازمان تبلیغات ضریبی فزاینده یافته که تبیین و عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و نوآوری در ادبیات و روش‌ها به گونه‌ای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند بخشی از سیاست‌ها این سازمان است.

بیانیه گام‌دوم انقلاب نقشه راه اصیل ایرانی اسلامی است

حجت الاسلام مهدوی درباره رسالت سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب بیان کرد: دشمنان از چند دهه قبل هدایت شخصیت، باور، رفتار و سبک زندگی اسلامی و ایرانی به ویژه جوانان را هدف قرار داده است و از طریق ابزارهای رسانه‌ای، هنر، سینما، و فضای مجازی درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه دینی مردم است.

وی با بیان اینکه بیانیه گام‌دوم انقلاب نقشه راه اصیل ایرانی اسلامی است که در بستر اقشار مختلف جامعه باید نهادینه شود،گفت: این بیانیه توسط یک عالم مجاهد انقلابی و ناصح دلسوز ملت تدوین شده و جز شعائر دینی و انقلابی است و همه مردم به ویژه اقشار فرهیخته با نقشه راه نظام اسلامی آشنا شوند.

وی تبیین اسلام ناب و مهندسی زیست بومی فرهنگ اسلامی و دینی برای مبارزه تمدنی را از اهداف سازمان تبلیغات اسلامیخواند  گفت: لازمه این اقدام همکاری و همراهی فعالان فرهنگی و دستگاه‌های گوناگون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شناخت ظرفیت‌ها و آسیب‌ها، تقویت اراده کشور از طریق ایجاد امید در جامعه و قطع امید از دشمنان نیازمند سپردن امور به جوانان انقلابی است، ادامه داد: موضوع مسجد محله محور و محله مسجد محور یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات در ساختار فرهنگی جامعه مورد توجه است.

زن قربانی اصلی بحران فرهنگی/زنان نقش اساسی در انسان سازی و تمدن سازی ایفا می کنند

ایشان همچنین  درباره نقش زنان در فرهنگ سازی اسلامی اشاره و افزود: زنان رکن مؤثر در انسان سازی و تمدن سازی هستند و در تبلیغ دین و مقابله با دشمنان و سعادت بشریت باید پیشگام باشند.

مهدوی با بیان اینکه زنان در سالیان اخیر به عنوان مهمترین قربانیان تهاجم فرهنگی مورد هدف دشمنان قرار گرفته‌اند، افزود: قربانی کردن شخصیت زنان در قالب نمایش دختران انقلاب، نافرمانی‌های مدنی و سایر موارد، مورد حملات رسانه‌ای دشمنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی درصدد بهم زدن بنیان خانواده‌ها هستند، افزود: اندک زنانی هستند که شخصیت و هویت اصیل زنانه خود را گم کرده با فضای رسانه‌ای درصدد القای دروغین بی حیایی و بی عفتی در جامعه اسلامی هستند.

پوششی که با حیای زنان ما منافات دارد در فضای عرضه جامعه ارزان تر از همیشه

مدیرکل تبلیغات سازمان اسلامی در ادامه با اشاره به حادثه خمام و ضرب و شتم بانوی آمر به معروف، گفت: بانوی خمامی نماینده زنان اصیل گیلانی و ایرانی بوده که نشان دهنده نقش قوی زنان جامعه در راستای خنثی سازی توطئه رسانه‌های استکباری است.

وی تصریح کرد: همه زنان فراتر از سلیقه‌ها به دفاع از شخصیت زنانه خود برخواسته و در مانور شیطانی تمدن و هویت سوز و ویرانگر نمایش بدحجابی و بی حجابی باید با مبارزه پوشش عفت گرایانه و با حیای خود در غالب چادر و حجاب اسلامی حضور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم خواهان مبارزه قاطعانه و قاهرانه با دزدان ناموس و هویت جامعه هستند، افزود: همه زنان ایران زمین به ویژه زنان ولایتمدار گیلانی از اینکه تعداد محدودی به واسطه غفلت و جهالت شخصیت اصیل زنانه را در سطح یک ابزار خیابانی پایین آورده اند گله مند هستند.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در مبارزه با پدیده بی حیایی و بدحجابی غیرت به خرج دهند، افزود: لازم است برخی افراد در غالب روشنفکری برای رسیدن به منافع باندی و حزبی و انتخاباتی رفتار خود را کنار بگذارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به عدم اختصاص بودجه کافی به کارهای فرهنگی، گفت: در مبارزه باید کار فرهنگی را جدی گرفت که متأسفانه میزان تخصیص بودجه‌ها نشان از عدم اهتمام مسئولان دارد.

وی با بیان اینکه قیمت چادر و پوشش مناسب گران است و در فروشگاه‌ها البسه زنان، پوش نامناسب ارزان ارائه می‌شود، بیان کرد: غالب زنان گیلانی و ایرانی خواهان پوشش مناسب هستند اما پوشش ارزان در فضای عرضه جامعه پوشش‌هایی است که با حیای زنان ما منافات دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: مسئولین مدعی دوستدار مردم باید به فکر این وضعیت بوده و در زمینه عرضه پوشش‌های مناسب و در شأن زن ایرانی اقدامات لازم را انجام دهند.

image_2019_6_20-5_30_41_163_8JW

 

حجت الاسلام مهدوی همچنین با اشاره به برخی فعالیت‌ها در حوزه تشکل‌های دینی، افزود: تشکیل شوراهای مذهبی، شناسایی و اولویت بندی فعالیت‌های ۲ هزار و ۱۰۷ هیئت مذهبی، تشکیل ۸۰ کانون فرهنگی، تشکیل جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبات مذهبی از جمله فعالیت‌های در این حوزه است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ روحانی مستقر در روستاها و مناطق شهری داریم، بیان کرد: یکی از ابتکارات سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان تشکیل شورای فرهنگی در روستاها بوده که بازخورد خوبی داشته است.

حجت الاسلام مهدوی تربیت ۱۲۰ مربی کودک، راه اندازی ۴۰۰ کتابخانه در مساجد، فعالیت ۵۰ مؤسسه قرآنی، ۱۷۵ خانه قرآنی که ۷۱ مورد در حوزه شهری و ۱۰۴ مورد در حوزه روستایی، آموزش ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر در زمینه قرآن، برگزاری ۱۲۰ دوره مسابقات قرآنی بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد.