علیزاده با اشاره به اینکه ضرورت هر سازمان و جامعه ارتباطات و اطلاع رسانی است گفت: نقش ‌روابط‌عمومی ادارات ارتباط‌ و پیوند با مردم‌، جامعه‌ و رسانه ها است

اختصاصی/صفیر گیلان؛ رضا علیزاده مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان  در نشست اعضای مجمع خبرنگاران هلال احمر شهرستان فومن ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فومن گفت:ضرورت هر سازمان و جامعه ارتباطات و اطلاع رسانی است و نقش ‌روابط‌عمومی ادارات ارتباط‌ و پیوند با مردم‌، جامعه‌ و رسانه ها است.

علیزاده با اشاره به اینکه گاهی ممکن است یک خبر با اطلاع رسانی خوب موجب ایجاد موج رسانه ای در یک شهرستانی شود افزود:گاهی ممکن است شهرستانی با فعالیت کمتر و کارایی کمتر ولی اطلاع رسانی بیشتر  بهتر شناخته شود و بلعکس شهرستانی دیگر ۱۰ برابر کار ولی به دلیل عدم اطلاع رسانی فعالیت ها منعکس نشده و شناخته شده نیست.

مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان از تشکیل رابطین خبر در شهرستانها گفت:این رابطین از جمع اعضای جوانان هلال احمر و یک پسر و یک دختر هستند که با عشق و فرصت هایی که دارند کار می کنند.

این مسئول همچنین از تشکیل  گروههای بسیار عالی در سطح استان تحت عنوان خبرنگاران بحران نام برد و گفت: این رابطین در بحران و حوادث در هر شهرستان اطلاع رسانی را  انتابات ودر کنار مجموعه جمعیت هلال احمر عهده دار هستند.

علیزاده از تشکیل باشگاه خبرنگاران داوطلب در سطح استان خبر داد و گفت: در این باشگاه  اعضای مجمع از جمع برگزیدگان انتخاب می شوند.

مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به اینکه کلیه فعالیت اطلاع رسانی در شهرستانها رصد می شود گفت:توانمندی افراد خبرنگار حاضر در باشگاه  و ساماندهی کمیته چند رسانه ای در بخش مکتوب و مجازی مشخص و هر کمیته وظیفه خود را انجام می دهد.

وی خواستار شد تا اطلاع رسانی در حوزه جمعیت و خانه های هلال شهرستان و خیران بیشتر شود تا مردم بدانند که امدادگران ما چه کارهایی می کنند.

علیزاده خواستار شد تا کمیته چند رسانه ای در شهرستانها مستند سازی از کار امداد رسانی و حضور جمعیت در مسیر صعب العبور و عشق امدادگرانه را در خبر ها داشته باشند تا مردم بدانند که اعضای داوطلب  با کمترین امکانات کار می کنند و به محل وقوع حوادث  می روند و.

مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد؛ جمعیت هلال احمر اهدافی را دنبال می کند که هنوز شناخته شده نیست  و اگر مردم اعتماد کنند دست آورد جمعیت  روز به روز بیشتر خواهد شد.

تنظیم خبر و عکس/زلیخا صفری