به مناسبت هفته درختکاری، چند برنامه درختکاری با حضور مسئولین شهرستان فومن اجراء شد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛ امروز دوشنبه مورخ ۱۵ اسفند، به مناسبت هفته درختکاری، موسی فکور فرماندار و حجت‌الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه شهرستان در چند برنامه درختکاری شرکت کردند.

فرماندار و امام جمعه شهرستان در آیین کاشت ۷۰۰ اصله نهال درختان جینکو، عنبرسائل، توری، ارغوان، افرای شیردار، انجیلی و چنار شرکت کردند.

این برنامه درختکاری، با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری فومن اجراء شد که شامل کاشت ۲۰۰ اصله نهال چنار در مسیر خیابان شهدا تا چشمه مجتبایی فومن بود.

مسئولین همچنین با حضور در دبستان ۱۳ آبان فومن، ضمن نواختن زنگ طبیعت، اقدام به کاشت دو اصله نهال کاج در این واحد آموزشی کردند.

فکور در آیین کاشت نهال در حاشیه زمین ورزش روستای تطف رود آلیان، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان اداره منابع طبیعی درخصوص حفاظت از منابع طبیعی به ویژه درختان، لزوم مراقبت از طبیعت و موهبات ارزشمند آن را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان این که باید فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود، از فرهنگ‌سازی برای نسل جوان به ویژه دانش آموزان سخن گفت.

فکور همچنین اقدامات بیشتر در حفظ منابع طبیعی در عین برنامه ریزی برای ساماندهی سکونتگاه‌های مردم در اراضی دارای محدوده مناطق طبیعی را امری حائز اهمیت دانست.

به گفته نوروزی رئیس منابع طبیعی شهرستان، طی برنامه ریزی انجام شده در این هفته، بیش از ۱۰ هزار نهال رایگان میان مردم شهرستان توزیع و حدود ۳ هزار نهال کاشته خواهد شد.

برنامه های این هفته در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور انجام می شود.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری