آقازاده با بیان اینکه نگاه مجلس و دولت حمایت از کشاورزان و شالیکاران است، گفت: دولت و مجلس در تسهیل بخشی رونق اقتصادی در صنعت کشاورزی نقطه مشترک دارند و توسعه اقتصادی گیلان از مسیر کشاورزی و گردشگری می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛سیدعلی آقازاده در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه استان گیلان دارای فرصت‌ها و چالش‌های زیادی است، اظهار کرد: خبرنگاران تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی هستند و از فرصت‌های خوبی که گیلان برای رشد و توسعه دارد حضور خبرنگاران مطالبه‌گر در استان است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان  با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های مختلفی که در گیلان وجود دارد، افزود: گیلان در سه بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی از استان‌های با قابلیت ویژه است و تنها تحقق اقتصاد دریامحور نیز گیلان را به رشد و توسعه می‌رساند.

وی با انتقاد از برخی چالش‌های مدیریتی در گذشته، افزود: برخی سو مدیریت‌ها و بی تفاوتی‌ها در گذشته منجر به تعطیلی قطب‌های صنعتی گیلان شد.

آقازاده با بیان اینکه نگاه مجلس و دولت حمایت از کشاورزان و شالیکاران است، گفت: دولت و مجلس در تسهیل بخشی رونق اقتصادی در صنعت کشاورزی نقطه مشترک دارند و توسعه اقتصادی گیلان از مسیر کشاورزی و گردشگری می‌گذرد.

وی با بیان اینکه  برخی سو مدیریت‌ها و بی‌تفاوتی‌ها در گذشته منجر به تعطیلی قطب‌های صنعتی گیلان شد؛ افزود: اقدامات ارزشمندی در احیای قطب‌های صنعتی  در گیلان شد و همدلی و هم افزایی قوای سه‌گانه در گیلان و کشور در احیای شرکت‌های بزرگ صنعتی استان مؤثر بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از آغاز نهضت آبرسانی در استان خبر داد و بیان کرد: در کوتاه‌ترین بازه زمانی مناطق روستایی گیلان دارای آب شرب سالم می‌شود.

وی با انتقاد به اینکه عملکرد وزارت بهداشت در بحث بیمارستان عمومی استان گیلان غیر صادقانه و عوام فریبانه بوده گفت: آنچه که درباره بیمارستان لاکان به عنوان بیمارستان جنرال می‌گویند را قبول نداریم و این بیمارستان اصلا جنرال نیست اگر به تخت باشد که بیمارستان پورسینا هم دارای بیش از ۳۰۰ تخت دارد.

آقازاده با اشاره به اینکه وضعیت درمان در استان اصلا خوب نیست، یادآور شد: کار وزارت بهداشت غیر صادقانه و عوام فریبانه بود و به جد به مدیران استان برای احقاق حق مردم گیلان در بحث درمان تذکر می‌دهیم و انتظار داریم در این مورد تلاش بیشتری داشته باشند استان هم باید در مورد بیمارستان جنرال بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به چالش جدی پسماند در گیلان افزود: ساماندهی پسماند در گیلان از مسیر فرهنگ سازی می‌گذرد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری