صفیر گیلان؛شهردار رشت با اشاره به اینکه ضرورت بیان جایگاه حقوق شهروندی از سوی اصحاب هنر بسیار ارزشمند است گفت:فرهنگ با نگاه های متفاوت و تنوع در عرصه های گوناگون بروز و ظهور پیدا می کند شهرداریها نهاد اجتماعی با نگاه فرهنگی به شهر دکتر نصرتی ضمن اظهار خرسندی از حضور خود درسومین جشنواره […]

 

صفیر گیلان؛شهردار رشت با اشاره به اینکه ضرورت بیان جایگاه حقوق شهروندی از سوی اصحاب هنر بسیار ارزشمند است گفت:فرهنگ با نگاه های متفاوت و تنوع در عرصه های گوناگون بروز و ظهور پیدا می کند

شهرداریها نهاد اجتماعی با نگاه فرهنگی به شهر

دکتر نصرتی ضمن اظهار خرسندی از حضور خود درسومین جشنواره فرهنگی هنری فجر اظهار کرد: این نگاه اجتماعی به مناسبت دهه فجر است. شهرداریها در ابتدا به عنوان نهاد خدماتی وارد عرصه کار شدند و به مرور از صرف خدمات دهی به شهروندان عبور و به یک نهاد اجتماعی تبدیل شدند.

وی افزود: با روی کار آمدن شوراها و تفویض اختیار نگاه فرهنگی به شهر از سوی مدیریت شهرداری در شهرها نیز تعریف شد و ما قصد داریم نگاه های فرهنگی را با مباحث ایثار و شهادت گره بزنیم.

photo_2018-01-30_06-51-35 

دکتر نصرتی اذعان داشت: فرهنگ با نگاه های متفاوت و تنوع در عرصه های گوناگون بروز و ظهور پیدا می کند و نگاه فرهنگی ایثار و شهادت در شهر رشت همواره پیشتاز بوده و هست.

وی با تاکید بر راه اندازی اتاق شکوفایی با زیر مجموعه ۶ کارگروه تصریح کرد: یکی از این کارگروهها، کارگروه فرهنگ و هنر است، لذا اگر ما به دنبال فرهنگسراها و خانه های فرهنگی در شهر هستیم در حقیقت به دنبال تحقق جایگاه حقوق شهروندی می باشیم.

شهردار رشت شهر رشت را نماد فرهنگی کامل و شایسته دانست و گفت: تحقق این دیدگاه دور نیست..

شهردار رشت، با اشاره به ضرورت بیان جایگاه حقوق شهروندی از سوی اصحاب هنر خاطرنشان کرد: مقوله فرهنگ از نگاه دهه فجر برای شهرداریها و اعضای شورا یک اصل و اساس است، بنابراین برای تحقق حقوق شهروندی و کنارهم خوب زندگی کردن برای شهری که از یک نماد فرهنگی کامل و شایسته برخوردار می باشد، دست یافتنی است.

اختتامیه  سومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت ظهر امروز با حضور دکتر نصرتی شهردار رشت، فیروز فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید محمد احمدی سرپرست فرمانداری رشت، سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهررشت، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی و فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت و علاقمندان به هنر در سالن خاتم الانبیاء شهر رشت برگزار شد.